Novinky červenec - výstavy Polsko a Česko, výcvik na vodu a les, zkoušky SVP, procházky, nový člen smečky

14.08.2012 01:37

NVP Bielsko - Biala (PL)

V neděli den po sobotních Klatovech jsme se vydali se Simčou a bráchou Greyem, Ivčou, ségrou Corou, polobráchou Abbém, Jančou a Princess a Olčou a Zirem na výstavu do Polska. Náš cíl byl jasný, získat druhého CACe a zase se o kousek přiblížit k šampionátu. Den byl opravdu parný, teploty dosahovaly ke 30 stupňům, na slunci bylo k nevydržení. Naštěstí jsme byli ve stínu stromů, kde foukal aspoň trošku vítr, takže se to čekání dalo celkem snést. Za to čekání u kruhu děs, nebylo se kam schovat, takže Tyler zas otrávenej, no děs... Byli jsme nahlášení v mezitřídě, oběhli jsme jedno kolečko a udělali diagonálu a čekali až Tylera posoudí rozhodčí v postoji. Naštěstí nám rozhodčí zadal titul, takže jsme cestu do Polska nejeli zbytečně :-). Potom jsme si s Greyem zaběhli o národního vítěze, kterého nakonec získal Grey. Potom jsme čekali na závěrečky, jelikož Grey šel o nej pracovního psa a Olča se Zirem o BIGa... Po posouzení závěreček jsme se vydali na cestu domů. Více v sekci výstavy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nový člen naší smečky

2. července se naše smečka rozrostla o další přírůstek a to o asi 6 týdenního kocourka. Přinesla nám ho jedna paní, že za ní přišel od obchodu až domů a že si ho nechat nemůže. Věděla totiž, že když jsou u nás na dědině nějaká osiřelá koťata, tak si je beru domů. Dala jsem mu jméno Felix. Psů se vůbec nebál, nadrzo si k nim nakráčel :-D. Musela jsem ho pár dní hlídat, hlavně v Tylerové přítomnosti, aby ho náhodou nenapadlo si z něj udělat aport, on je na tohle expert, na vymýšlení kravin. Zato Bárt z něho nadšen nebyl vůbec, prskal na něj a utíkal před ním... Cca za 14 dní se to zlepšilo a Felix se parádně sžil s naší smečkou. Chesterovi neustále vysí na ocasu, s Tylerem se nesere a když se mu něco nezdá, tak ho pořádně profackuje :-D... Bárt je na tom chudák nejhůř, musí snášet ty jeho neustálý výpady :-D, takže to dopadá většinou tak, že Bárt neni skoro celej den doma a dojde jen na večer na jídlo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Chester je dědeček!

Na začátku prázdnin 4. července se stal Chester dědečkem! Jeho dceři Endy se narodilo 5 krásných štěňátek. 1 žlutá fenečka, 1 černá fenečka, 1 černej kluk a 2 žlutí kluci. Přikládám pár fotek, které mi poslala paní Novotná :-).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plavčo a výcvik v Těšanech s Ivčou, Corou a Abbém

Na začátku července jsme se s Ivčou domluvily, že si uděláme výcvikový, ale i odpočinkový den v Těšanech na přehradě. S Tylerem jsme pokročili ve výcviku ochoty, hlavně v navádění dopředu a do stran. Měla jsem sebou taky kačenu, takže jsme letos poprvé vyzkoušeli dohledávku v rákosí, která byla naprosto bez problémů. Zbytek dne jsme si užívali slunečného dne a plavali jsme s psiskama v přehradě. Ivča ještě k tomu učila Abbého plavat :).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Výcvik na speciální vodní práce - červenec

Ke konci července nás čekaly speciální vodní práce, takže jsme prokládaly výcvik na les s výcvikem na vodu, cca posledních 10 dní před zkouškama jsme cvičili jen vodu. Hlavně teda ochotu na hluboké vodě a potom nahánění v rákosí. Aport kachny jsme dělali myslim jen jednou, tam nebyl problém, klidy na stanovišti taky jen jednou, jelikož Tyler se chová jako kdyby se nic nedělo a ještě si u toho zdřímne :-D. Dohledávku kachny v rákosí jsme taky moc netrénovali, protože ji pokaždé do minuty dohledal, takže tam taky nebyl problém. U nahánění nám dělalo spíš problém to, že po 2 minutách Tyler věděl, že tam prostě nic neni, takže jsem ho musela vracet, aby hledal dál. Někdy když byl terén neprošlapaný, tak pracoval hezky a vždy 5 minut. Většinou jsem ho nechávala hledat k těm 7 minutám, aby si zvykal na delší časový limit. U ochoty byl problém spíš s ovladatelností do stran. Dopředu jde pěkně, akorát ty strany no, takže jsme pilovaly směry. Někdy šel krásně do stran i dopředu, někdy to bylo slabší, tak jsem si řikala, že při nejhorším to dvojka nebo trojka bude a do první ceny se vlezem... vodu jsem moc nedrtila, nebyla pro nás důležitá a spíš jsme se zaměřovali na les, který potřebujeme k chovnosti.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

NVP Mladá Boleslav

V půli července jsme se vydali na národku do Mladé Boleslavi. Nahlásila jsem ji jako zálohu a dobře jsem udělala, jelikož v Klatovech jsme neuspěli. Náš cíl byl jasný, získat Národního vítěze a tím i CAC ČMKU a zahájit šampiona ČMKU. Na výstavě jsme se setkali opět v hojném de Donawitz počtu, byl tu brácha Grey, Berry, ségra Ryan a polobrácha Meddy. Tyler nastupoval v mezitřídě, kde byl sám a paní rozhodčí mu zadala CACe, v otevřené byl brácha Berry, který též získal CACe a v pracovce byl Grey, který také dostal CACe, tím pádem jsme si o Národního vítěze zaběhali sourozenecký kolečko a k nám se přidala ještě ze šampionů Pavla s Alfem. Národního vítěze nakonec získal Tyler z čehož jsem měla velkou radost a tím si teda zahájil šampiona ČMKU. Ryan získala v mezitřídě res. CAC a Meddy ve štěňatech VN1. O BOBa jsme si zaběhali s Luckym, který získal JBOB, s Heaven která měla taktéž NV a ještě s jednou veteránkou. BOBa nakonec získal Tyler, což byla pro nás už jen třešnička na dortu :-). V závěrečkách jsme potom nastupovali s dalšími deseti ohaři, Tyler se dostal do užšího výběru a umístil se na pátém místě!!!! Tyler si z Bolky odvezl tyto tituly - V1, CAC, CAC ČMKU, NV, BOB, BIG 5! Více opět v sekci výstavy

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zkoušky Speciální vodní práce

V sobotu 21. 7. jsme se vypravili na Speciální vodní práce. Vylosovala jsem si číslo 7, takže jsem začínala ve druhé skupině. První byla ochota na hluboké vodě. Do vody Tyler nastoupil pěkně, naplaval si tak 25 - 30 metrů, a pak to začalo, pískla jsem a nic, byl tak v raušu, že nevnímal, tak jsem si začala říkat jooo a je to v pr... po deseti vteřinách mu to docvaklo a konečně se na mě otočil, tak jsem ho navedla napravo a pak nalevo. Pořád nám běžel limit, takže  zase napravo a potom už byl naštěstí konec. Tyler dostal z ochoty čtyřku a rozhodčí okomentovali jeho výkon jako rozvážnou práci s pěkným hledáním do stran. Potom bylo přinášení kachny z vody, tam bez problémů za 4. Po tomhle jsme se přesunuli k rákosí, začínali jsme naháněním. To bylo naprd celkem už od začátku, Tyler proběhl v mžiku rákosí do hloubky po širokých vyšlapaných cestičkách a začal šmejdit v okrajích, kde byl rákos hustý a neprošlapaný, pak jsem ho musela 2x vracet, takže jsme dostali za 3, jelikož podle rozhodčích měl hledat hlouběji a neměl se vracet. Potom jsme šli na dohledávku kachny z rákosí, tam opět do minuty dohledaná a předaná, takže za 4. Klidy na stanovišti a poslušnost opět za 4. Takže Tyler dokončil SVP v I. ceně s 95 body ze 100! Celkově se umístil na 5. - 6. místě jelikož brácha Grey měl stejně bodů jak Tyler. Měla jsem velikou radost, že naše druhé zkoušky dopadli s takhle bezvadným výsledkem, trochu mě mrzí ta trojka, ale jak říkám učený z nebe nespadl a vim, že tam rezervy jsou, takže věřím, že když se do toho příští rok pustíme na plno a budem cvičit na více terénech, tak že to vytáhnem i na tu 4. Jak jsem říkala už na začátku na vodu jsme se moc nepřipravovali a nevěnovali se tomu, tak jako výcviku na les. Tabulku najdete v sekci zkoušky

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bárt slaví 2. narozeniny

25. července oslavil náš Bárt 2. narozeniny! Udělala jsem mu masový dort na kterým si smlsnul :-). Bárte celá naše smečka ti přeje všechno nejlepší k narozeninám :-). Fotky z oslavy na rajčeti

 

 

 

 

 

 

 

Prochajda s Laurou a Kennym

Přidávám fotky z procházky u nás s Laurou a Kennym, tohle byla spiš jen hodinovka jelikož nás chytla bouřka, takže jsme to u lesa otočili a šli domů. Jak na potvoru, když jsme došli k nám, tak se bouřka rozehnala a až do večera nepršelo. Prostě zákon schválnosti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Výcvik na lesní zkoušky - červenec

Skoro celý červenec, kromě jednoho týdne, kdy jsme se věnovali pouze výcviku na vodu, jsme se připravovali na lesní zkoušky. Měla jsem celkem nahnáno, jestli to dáme, tak jsme drtili většinou ob den. Největší problém byla barva, Tyler nechápal co po něm chci, byla to částečně i moje vina, první barvy šel jako vlečky, takže katastrofa, skoro mě táhl po zemi jak valil rychle a dost scházel. Takže jsem mu musela vysvětlit co po něm chci, hodně pomohly pamlsky které jsem dávala na barvu, tím pochopil, že musí jít pomalu. Postupně jsem je omezovala,až jsem mu do stopní dráhy nedala nic. Taky jsem zjistila, že mi jde barvu daleko líp, když je nakapáno míň krve a hlavně ho to víc baví. Pachové práce, to je jeho :-). Potom jsem měla strach z lišky, některý bral hned, jiný očuchával půl hodiny, tak jsem ho musela trošku zmáčknout, aby to bral hned. U zajíce a bažanta žádnej problém nebyl, takže s tím jsme skoro vůbec necvičili. Další sranda bylo nahánění a udržet ho tam několik minut hledat. Tákže došly na řadu balonky na šňůrce naházený do houštin, celkem osum tam vždycky měl a to se zabavil tak na 15 až 25 minut hledání. Nejhorší bylo, že nechápal, že když donese jeden aport tak jsou tam i další, jakmile to pochopil tak to byla hračka. No a potom samozřejmě jsme už balonky neschovávali a pouštěli ho bez ničeho. Prostě skrytý aporty jak na ochotě. Další novinka byla šoulačka. Celkem mi dalo zabrat, aby mě sledoval, když si ho přivolávám k sobě. V odložení skoro vždy vydržel, začátky byly horší, ale jak jsme trénovali tak to bylo super. Bála jsem se výstřelu, to jsme natrénováno neměli, před zkouškama jsme to zkoušeli jen třikrát a ani to nebyla potřeba jelikož Tyler na výstřel vůbec nereaguje. Poslední týden jsme cvičili hlavně ohrádku, aby se Tyler zrychlil a nedělal kravinky s tim jeho očucháváním, což se nám celkem podařilo odstranit.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kluci v červenci

Přidávám fotky kluků z července, všechny opět na rajčeti