Novinky duben - lovecký výcvik, procházky, voříškiáda, krajská výstava a výstava Slovinsko

12.06.2012 18:41

Lovecký výcvik Těšany 5. 4.

Na začátku dubna jsme se vydali k Jaromírovi do Těšan na lovecký výcvik. V květnu máme v plánu podzimní zkoušky takže musíme začít fakt makat, abychom to stihli vše docvičit na sto procent. Na výcviku byla Olča se Zirem, Simča s bráchou Greyem a Ivča se ségrou Corou. Nejdřív jsme šli na společný hon, Tyler se na mě opět vyprdl a dělal, že je hluchej. Takže já samozřejmě nasraná, že to tak blbě začíná... potom jsme šli dělat aporty bažanta, žádná sláva, zas ho bral na desetkrát, otáčel si ho, no prostě kravinky. Dohledávka už byla v pohodě, hezky pracoval nosem a do minuty bažanta našel. Ale to odevzdání, zase katastrofa, proč by chodil přímo ke mně když může z boku, že jo... Nejvíc mě dorazil na králíkovi, kde začal dělat zas ty svoje kraviny se srstnatou stylem, chytnu králíka zatřepu a jdu, pokoušel se o mně infarkt, takže jsem se tak naštvala, že dostal pořádně na prdel. Panečku to byl pak rozdíl, králíka hned chytl a donesl a rovnou ke mně ne žádnou oklikou. Holt se musí na chlapce přitvrdit, jinak to prostě nepůjde. Dohledávka srstnaté byla taky v pohodě, tam problémy nejsou. Vlečky jak srstnaté tak pernaté taky v pohodě. Takže vím co cvičit do příště, znovu odbourat kraviny u srstnaté a cvičit hledačky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lovecký výcvik se zajícem a bažantem - začátek dubna

Po fiasku se srstnatou jsem se rozhodla, že Tylera pořádně podusím takže cca 5 dní v kuse jsme cvičili jenom aporty a dohledávky + vlečky srstnaté. Ze začátku opět kraviny a třepání, takže jsem si nachystala šikovnýho pomocníka - pěkně ohebnej proutek :-D.  První den žádná sláva, ale bral to opatrně a dal si záležet. Když už jsem byla v tomhle režimu tak jsme docvičovali i přesné přinesení přede mně což mu celkem šlo. Druhý den první tři aporty byly super, u čtvrtýho si zas začal dělat šašky a zkoušel jestli mu to zatřepání projde, samozřejmě mu to neprošlo :-D, takže si dal říct a zbytek výcviku se nesl v dobrém duchu, kdy opravdu pochopil, že mu nic neodpustím. S pernatou neměl žádný problém. Byla sice celkem trochu víc jetá, ale schválně jsem s ní pocvičila, abych ho nachytala na nějaké kravině. Tyler byl šikovnej a s pernatou vůbec nezaváhal, takže jsem měla radost, že aspoň něco máme z krku. Hledačky jsem bohužel moc cvičit nemohla, jelikož pole byla holá a zvěř byla vidět na sto metrů :-/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Smutná zpráva

10. dubna nás opustil ve věku 7, 5 roku činčilák Figo :-(. Budeš nám moc chybět!

 

 

NVP Barje - Slovinsko 15. 4.

V sobotu kolem půl jedné v noci jsme se vydali na cestu. Kolem půl druhé jsme dorazili do Rešic k Ivči, kde jsme přesedli a vyrazili směr Slovinsko - Barje. Cesta trvala cca 6 hodin. Čím blíž jsme se přibližovali ke Slovinsku, tím bylo počasí horší a obloha zataženější. Na místě bylo cca 15 °C a pršelo. Výstava byla na venkovním stadionu, nebo spíš hřišti, takže si dovedete představit jak to tam vypadalo. Skoro celou dobu jsme strávili v autě, protože venku se to fakt nedalo a já si hezky přečetla pár kapitolek knížky, takže mně to čekání hezky ubíhalo :-). Když jsme přišli na řadu, tak rozhodčí spojil náš kruh s vedlejším kruhem kde se už doposuzovalo. Fajn bylo, že byl částečně pod střechou, takže aspoň na nás nepršelo a mohli jsme se krásně rozběhnout. Posuzoval nás běloruský rozhodčí, takže pro nás úplná novinka. Oběhli jsme jedno kolečko, nebo spíš odplazili, protože Tyler byl ochrápanej a hlavně je zhnilej, takže se mu nic nechtělo :-D. Potom nám nadiktoval posudek a odcházeli jsme s titulem CAC čekat až nás zavolají o BOB. Takže mi spadl kámen ze srdce, že jsme nejeli zbytečně a tím pádem si Tyler zahájil šampionát čtvrté země! Cora dostala také CAC, takže naše výprava byla velice úspěšná. To jsem, ale ještě netušila, že náš úspěch bude pokračovat. Rozhodčí se po Tylerovi pořád díval a nakonec se zeptal na věk, tak jsem mu řekla, že má 19 měsíců, tak začal valit oči a řekl mi, že na tak mladýho psa, vypadá opravdu moc dobře a hned nám zadal BOB! Tak jsem měla velkou radost, že se nám po té zimě začíná konečně trošku dařit a Tyler si připsal na svůj účet druhý BOB :-). Tím pádem jsme čekali na závěrečky a ještěže jsme počkali, protože nám pan rozhodčí zadal BIG 2!!! Takže jsem měla obrovskou radost, že taková daleká cesta nebyla zbytečná! Domů jsme se dostali až tak kolem půl jedné v noci, takže 24 hodin na cestách :-D.  Posudek a ostatní info v sekci Výstavy 2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Návštěva Tylerových polosourozenců z vrhu D

V pátek jsme se vydali k naší chovatelce Lence na návštěvu malých šediváků. Jela jsem s Ivčou jako její poradce. Nemohla se totiž pořád rozhodnout mezi fialovým a červeným pejskem. Připadalo mi to, jako kdybych se vrátila o necelé 2 roky zpět, když jsem si vybírala Tylera, to bylo taky dilema, jestli karamelovej a nebo žlutej, jestli chci anglii nebo spíš ameriku :-D. Moje intuice se přikláněla více ke karamelovi - anglii a ještěže tak, za nic bych ho nevyměnila! No ale zpět k výběru déček :-P. Rozhodování bylo opravdu těžké, jelikož pejsci byli každej úplně jinej, červenej byl delší spíš do anglie a fialovej byl kratší, prostě celá amerika. Nakonec jsme vybrali fialového i skrz jeho chování, jelkož si po dvoře vykračoval jako pan starosta a když si sedl, tak se ještě tak prsil :-D. Sám, když si stoupl, tak stál skoro v postoji, i pohyb měl elegantní a moc pěknej a roztomilej výraz hlavy - na to já jsem ujetá :-D. Tak za necelé dva měsíce se těším, až mladýho uvidím na výstavě, myslím, že má před sebou velice slibnou výstavní kariéru :-).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voříškiáda Hranice 21. 4.

A konečně začala i výstavní sezona pro Chestera. I když těch výstav bude letos pomálu, jelikož se hodně termínů voříškiád mezi sebou kryje a taky se pár výstav kryje se zkouškama a výstavama u Tylera, takže je jasné, že dám Tylerovi přednost, když Chester toho má už tolik :-).
Vydali jsme se na voříškiádu do Hranic, kde se nám moc líbí. Je v moc hezkém prostředí a hlavně je tu super organizace a ceny pro vítěze i pro ty, co nic nevyhráli. Chester nastupoval do třídy retrívrů v konkurenci dalších 5 psů. Z toho byli 4 zlaťáci a jeden labrador. Chester se opět moc hezky předvedl a vyloženě si to v kruhu užíval! Sakra kolikrát si říkám, že bych ho v kruhu vyměnila za Tylera, hlavně v tom pohybu je to znát, Tyler se vždy plazí stylem "muchy sežerte si mě" a Chester ten jde stylem "jooo já jsem king všichni se na mě dívejte" :-D. A taky to tak vždycky dopadne, že prostě sbíráme hodně bodů a ocenění za to předvedení. Prostě s Chesterem je radost spolupracovat :-). No a jak jsme teda dopadli? Poprvé jsme si z Hranic dovezli druhé místo, 3 předchozí ročníky jsme byli vždy první :-P, ale tak to nevadí, stříbrnou medaili jsme ještě neměli, jen samé zlaté, tak jsem byla ráda, že nám do sbírky přibyl i tento nováček :-). Ze srandy jsem nahlásila Tylera i Chestera do soutěže párů, spíš pro moji zkušenost než pro nějakou výhru. Na to, že jsem to trénovala chvilku před tím než jsme šli do kruhu, tak si myslím, že se kluci předvedli moc hezky, hlavně v pohybu. Ten postoj trošku vázl, protože Tyler není zvyklý na volný postoj a měl tendenci si sedat, ale to by se dopilovalo. Takže pro mě bezva zkušenost do budoucna s handlingem dvou psů :-). No a jinak jsme se neumístili, v soutěži bylo přes 20 párů a vybírala se na stupně vítězů dvojice se stejným plemenem, takže to je jasné, že jsme neměli šanci :-). Na posudek a ostatní info se podívejte do Chesterové sekce výstav z roku 2012

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

Na prochajdě v lese 26. 4

Ve čtvrtek bylo celkem hezky, tak jsem vzala na prochajdu foťák. Skončili jsme s klukama v lese, kde mi hezky zapozovali v jarních kytičkách. Výsledek najdete na rajčeti :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kluci pózují v pampeliškách 27. 4.

V pátek jsem opět vytáhla kluky a foťák s cílem nafotit pampeliškové fotky, měla jsem akorát holt tu smůlu, že bylo skoro všechno odkvetlé, jelikož když byla pampelišková sezona, tak u nás furt pršelo, takže se fotit prostě nedalo. No nějaké pampelišky jsem našla, které byly ještě OK, takže se na výsledek můžete mrknout na rajčeti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krajská výstava Dětřichov 28. 4

Poslední dubnovou sobotu jsme se vydali na Krajskou výstavu nedaleko Svitav. Jela jsem sem jen s jedním cílem a to jet na pana rozhodčího Šimka a zjistit, jestli se mu Tyler líbí nebo ne. Měli jsme ho sice na šampionovi šampionů, ale tam se nedávaly posudky, takže jsem chtěla vědět co nám vytkne a podle toho teda nahlásit Klatovy (pan Šimek tam má posuzovat výmary), kde bychom mohli mít šanci na získání českého CACe, protože pochybuju, že dostane CAC na klubovce v konkurenci tolikati psů. Rozhodčímu se Tyler moc líbil, napsal nám krásný posudek, bez jediné chybičky a popřál nám štěstí na klubovku. Takže Tyler získal tyhle ocenění: Výborný 1, Vítěz třídy, Krajský vítěz a Vítěz Dětřichova. Když jsem si šla zapsat výsledky, tak mě čekal celkem šok, co jsme dostali všechno za trofeje! Za vítěze třídy plaketu, za krajského vítěze pohár a za vítěze dětřichova taky pohár. No hleděla jsem na to jak puk, tolik krásných pohárů a jenom na krajské? By si měli vzít příklad na mezinárodkách a národkách, kde kolikrát ani za CACe nebo CACIBa nedají ani prd. V závěrečných soutěžích jsme štěstí neměli, ale to mi nevadilo, protože v takové konkurenci to bylo skoro nemožné dostat se na bednu :-). Posudek a info ve výstavách.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kluci v dubnu

Na rajče jsem nahrála fotky, které jsem nafotila v dubnu, jsou především ze zahrady a z pole, které máme za barákem a kde většinou cvičíme aporty a dohledávky :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Procházky a výcvik s Greyem - duben

Přidávám fotky z procházek se Simčou a bráchou Greyem. Poslední víkend v dubnu jsme vzali především procházkově a výcvikově. Našli jsme si ve Zbýšově novou trasu a došli jsme až do Hostěrádek k rybníku, kde jsme trošku potrénovali ochotu :-). Potom jsme ještě vyzkoušeli aport bažanta, dohledávky a vlečky. Ke konci prochajdy jsme vyzkoušeli ještě společný hon... holt zkoušky už klepou na dveře a teda vůbec se mi na ně nechce.