Novinky květen - CHESTER NAROZENINY, Klubovka Česko, Slovensko a Tylerův velký úspěch, MVP Bratislava, Podzimní zkoušky, Výcvik, Procházky

23.06.2012 01:05

Trénink ochoty na hluboké vodě a aportu z vody + plavání - začátek května

Na začátku května jsme k tréninku polních prací přidali i trochu vodu, hlavně přinášení, jelikož tahle disciplína je i na PZ. K tomu jsme trošku cvičili i ochotu na hluboké vodě, jelikož bychom v červenci měli jít na speciální vodní práce. Konečně jde Tyler sám na povel do vody a tím pádem jsme odbourali jeho nechuť z minulého roku, kdy se mu do vody moc nechtělo. Teď tam jde s radostí a do vody se těší :-). Na ochotě máme zatím ještě mezery, naplave mi tak cca 10 - 15 metrů a čeká co mu tam hodím, strany to samý, takže musíme ještě trénovat, potřebuju ho dostat cca o 10 metrů dál + musíme pilovat směry.
U aportu není žádný problém maximálně trošku s předsednutím, ale to jsme za pár tréninků dopilovali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Výcvik s králíkem

A jelikož se Podzimní zkoušky blíží, tak nezahálíme a pilně cvičíme. Od konce dubna jsme pořádně začali cvičit hledání v poli. Konečně obilí trochu narostlo, takže zajíci v něm nebyli vidět. Ze začátku měl Tyler problémy, neběhal, nehledal, jen se tak procházel, byla jsem z toho na dně, nechápala jsem proč na individuálních hledačkách nechce běhat, když na procházkách je furt někde v trapu v poli. Věděla jsem, že to v něm je a podle mě spíš nechápe co se po něm chce. Moje domněnka byla naprosto správná, nechápal co po něm chci, jelikož jsme tohle vůbec necvičili jako třeba aporty nebo tak. Takže jsme chodili na hledačky ob den nebo každej den. Den ode dne se zlepšoval a pochopil, že při vypuštění v poli má hledat. Další problém byly směry, jelikož reagoval až tak na třetí písknutí a pak se otočil. Takže opět pomohl starý kamarád proutek :-D, jelikož jsem si nechtěla pořizovat elektriku. Tím pádem se zlepšila i poslušnost i dauny. Za ty tři nebo čtyři týdny co jsme hledačky cvičili se Tyler slušně rozběhal, není to sice žádný torpédo, ale hledá si celou dobu svým tempem. Řekla bych, že hledá i hezky daleko, protože si ho musím celkem často stahovat zpátky k sobě. Do stran jde taky pěkně, kolikrát nemusím ani pískat, hlídá si mě, takže když ukážu posunkem změnu směru, tak hned zareaguje. Holt jak já říkám Tyler je trošku pozdější, ale jakmile se do toho dostane, tak pak předvádí pečlivou a chuťovou práci. Mohla jsem se o tom přesvědčit na vodě, jeho letošní výkon nejde vůbec srovnávat s tím co předváděl minulý rok.
Taky jsme cvičili aporty, dohledávky i vlečky převážně se zajícem, jelikož s pernatou problémy nejsou. Řekla bych, že dubnová lekce hodně pomohla, Tyler s králíkem nedělal žádný kousky  na dohledávce, tak jsem si myslela že je to za náma, ale to jsem se teda spletla. Taťka mi totiž natáhl vlečku až za horizont, kde jsem na Tylera neviděla, a sám se schoval, aby ho nebylo vidět. No a Tyler je potvora, jakmile tam nikoho neviděl, tak vzal králíka vesele si s ním zatřepal a šel :-D. Takže jsem mu musela opět dát lekci "že takhle by to opravdu nešlo" a pak makal i na vlečce jako šroubek :-). Takže doufám, že ty zkoušky snad nějak dáme :-).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zkoušky vloh Křenovice

Na začátku května jsme šli podpořit na ZV do Křenovic, které jsou od nás kousek, Olču se Zirem. Šla jsem tam taky proto, že jsem chtěla vidět, jak to vypadá na ZV a nebo PZ, protože doposud jsem viděla poze zkoušky speciálních vodních prací. Zir předváděl naprosto famózní výkon a tak si zaslouženě odnesl plný počet bodů, stal se vítězem celých zkoušek a odnesl si ještě k tomu titul CACT!

 

 

 

 

 

 

Výcvik - poprvé aport lišky + prochajda se ségrou Corou a bráchou Greyem

O víkendu jsme domluvili výcvikovou prochajdu u Simči ve Zbýšově, přidala se k nám i Ivča, která sebou vzala i lišče, takže jsme mohli poprvé vyzkoušet aport lišky. Abych pravdu řekla, měla jsem celkem strach, že jí nebude chtít vzít, ale Tyler překvapil a choval se jako profesionál. K lišce přišel, nejdřív se zarazil co to jako je, lišku ověřil a nakonec ji vzal a přinesl. Čučela jsem jak puk, udělal mi tím velikou radost! Greyda i Cora taky problém neměli, no prostě šikovná rodinka :-). Potom jsme vyzkoušeli ještě aport zajíce a u vody aport dumíka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lovecký výcvik Těšany

Po delší době jsme se vydali na výcvik k Jaromírovi do Těšan. Sešla se tu opět naše výmaří skupinka - já a Tyler, Simča a Grey, Ivča a Cora, Honza a Fergie a Janča a Princess. Cvičili všechny disciplíny na PZ. Takže ze začátku jsme šli společný hon, Tyler byl pochválen a všichni se divili, co jsem s tím psem udělala, že tak pěkně hledal :-D... jooo trénink nám začíná nést ovoce :-). Potom jsme dělali dohledávky zajíce, bažanta, přinášení zajíce, bažanta, vlečku zajíce a bažanta. Tyler byl moc šikovný a předvedl krásné čtverkové výkony :-). Nakonec jsme jeli k vodě, kde jsme ještě pocvičili ochotu a aport kachny z vody.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klubová výstava VO Dětenice

V půli května jsme se zúčastnili klubovky v Dětenicích. Původně jsem jet nechtěla skrz tu dálku a taky to, že na klubovce nemáme šanci získat titul v takové konkurenci a tak jsem si říkala, že bych spíš nahlásila Prahu nebo jinou výstavu. Nakonec mě holky přemluvily, že mám jet a tak jsem si řekla, že teda pojedu a zrovna bych mohla jít s Tylerem na výběr do chovu ať už to máme za sebou a nejedem tam zbytečně. Jaké bylo moje překvapení když jsem zjistila, že v mezitřídě jsou pouze tři psi. Nakonec jsem byla ráda, že jsem jela, protože Tyler nezklamal a v konkurenci jednoho českého psa a jednoho francouzského psa si odnášel od rakouské rozhodčí titul CAC a tím pádem zahájil šampiona ČR!!! Paní rozhodčí byla moc milá a napsala Tylerovi moc krásný posudek bez jediné chybičky, měla jsem velkou radost, že ten CAC máme a o to větší, že je z klubovky, tím víc si ho vážím :-). Jelikož jsme šli do kruhu jako úplně první skupinka, tak jsem si myslela, že rozhodčí moc přísná nebude, ale teda to jsem se spletla, v ostatních třídách lítaly VDéčka a dokonce i Déčka jedno za druhým o to víc si titulu a posudku vážím.
Hned po posouzení jsme šli na výběr do chovu, kterým Tyler úspěšně prošel a stal se tak KANDIDÁTEM CHOVU!!! Tím pádem máme první podmínku chovnosti splněnou a teď musíme ještě zvládnout Podzimní a Lesní zkoušky, aby byl Tyler uchovněný :-).
Jinak dalším sourozencům z vrhu C se opět dařilo! Brácha Casper získal ve třídě pracovní V3 z 18 psů, prošel výběrem do chovu a stal se tak chovným psem (Casper už PZ a LZ složil minulý rok)! Ségra Cora získala V4 z 9 fen a prošla úspěšně výběrem do chovu. Ségra Ryan (Carrie) získala V2, res. CAC z 9 fen a také prošla výběrem do chovu! A ještě nesmím zapomenout na bráchu Greye, který byl na výstavě v Bratislavě a získal CAC, CACIB, Cruft kvalifikaci a BOB!!! Prostě úspěšný den pro Céčka :-)
Nakonec jsme čekali ještě na závěrečky, moc se mi čekat nechtělo, protože celé dopoledne pršelo a bylo škaredé počasí a navíc jsme měli jet druhý den do Bratislavy, ale vydrželi jsme to a s Tylerem se ještě jednou proběhli v kruhu tentokrát v tom závěrečném. Klubového vítěze získal Alf - Alan od Potoka kačáku. A my si vyzvedli krásnou kokardu za CACe a pohár + krásné ceny :-). Ostatní info v sekci výstavy 2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MVP Bratislava

Hned druhý den po úspěšné klubovce jsme se vydali do Bratislavy s cílem získat CACIBa a zahájit tak interšampiona. Posuzoval nás rumunský rozhodčí, takže pro nás úplná novinka. Ve třídě jsme byli sami, dostali jsme hezký posudek a titul CAC. O CACIBa jsme běželi se psem z otevřené - Armin od Bridget z Kosarísk a s Lenkou a Ayronym Agiber z pracovky. Po oběhnutí pár koleček rozhodčí zadal CACIBa Arminovi a nám res. CACIBa, což nám je fakt na prd, takže jsme Blavu jeli zbytečně. Takže tím pádem musím nahlásit obě červnové Nitry a pokusit se o CACIBa tam. Ségra Ryan získala v mezitřídě V2, res. CAC. Ostatní info a posudek v sekci výstavy 2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CHESTER SLAVÍ SEDMÉ NAROZENINY!

15. května to bylo přesně 7 let co se narodil ten nejúžasnější nejhodnější a nejšikovnější labrador! To on mě dovedl k naprosté posedlosti loveckými plemeny, výcviku a výstavám! Chtěla bych moc poděkovat své sestřenici, protože nebýt jí tak bych se k tomuhle úžasnému plemeni určitě nedostala... Takže milý Chestere přeju ti všechno nejlepší k tvým sedmým narozeninám, hodně zdravíčka, spoustu kamarádů, štěstíčko a úspěchy na voříškiádách a hlavně ať máš pořád tolik nevyčerpatelné energie a elánu ještě minimálně dalších sedm let!

Chester si narozeniny užil, hlavně měl asi největší radost z dortu :-D. Tento rok se mi moc nepovedl, protože želatina kterou jsem koupila nechtěla ztuhnout, takže jsem tam musela dávat druhou... držel teda aspoň trochu pohromadě, ale nevypadal podle mých představ. No myslím si, že mu to zas až tak nevadilo :-). Jako další dárky dostal jak on tak Tyler dva obojky, kožený stahovák jsem koupila na výstavě ve Slovinsku a další dva nylonový obojky jsem si nechala udělat u Gabči, která vyrábí obojky. Samozřejmě nesměli chybět pamlsky :). Fotky najdete na rajčeti jako obvykle.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Výcvikový tábor Těšany (úterý + čtvrtek)

Těsně před zkouškama jsme ještě zajeli na výcvikáč k Jaromírovi, abychom ještě pocvičili a doladili vše na jedničku. Aporty byly celkem fajn, akorát ta teplá bažanta byla trochu horší. Vlečka byla taky v pohodě, aport z vody taky dobrý až na to předsedání a mírné obcházení, takže na to jsem se ještě zaměřila i u ostatních aportů abychom to docvičili. Společný hon nic moc, na samostatných hledačkách poslouchá Tyler líp. Jinak fotky jsem měla, ale zapomněla je dát do počítače a omylem je smazala z foťáku.

 

Podzimní zkoušky Těšany (CACT)

A nastal velký den D. Naše první zkoušky. Od rána mě bylo blbě a byla jsem nervní. Po vylosování čísla jsem se trochu uklidnila, měli jsme číslo 24.  Ze společného honu jsme překvapivě dostali za 4, tak jsem byla ráda :-). Potom následovala dohledávka pernaté a srstnaté, tu jsme měli za 4. Jelikož jsme na společném honu neměli zvěř tak jsme šli do houštin na bažanty, tam jsme taky na žádné nenarazili, takže jsme se vraceli zpět na vlečky. Jak vlečka pernaté tak srstnaté byla OK a Tyler dostal další dvě 4. Kolem druhé odpoledne bylo skoro vše hotovo a my museli v tom hnusným vedru jít ještě na individuální hledačky - můj největší stres. Nakonec Tyler hledal ne moc podle mých představ, umí to daleko líp. Takže ze systému dostal za 3, z rychlosti taky a to samé i vytrvalost. Celou dobu si Tyler před sebou natahoval zajíce, takže po 20 minutách nás rozhodčí nechali být, že jim to stačí. Tim pádem za vystavování dostal za 3, jelikož nepředvedl zakončení a figuru, za postupování dostal za 4 (za toho zajíce), a z klidů před pernatou a srstnatou dostal taky trojky. Takže jsme to všechno zvládli v I. ceně s 277 body z celkových 300!!! Tímhle Tyler splnil druhou podmínku pro chovnost a zároveň splnil podmínku pro udělení interšampiona, jelikož tyhle podzimky byly CACTové, takže dvě mouchy jednou ranou :-). Spadl mi obrovský kámen ze srdce, pro mě nejtěžší zkoušky máme za sebou! Teď ještě doklepat vodu a hlavně les a máme pro letošek padla a snad i chovného psa :-). Pár fotek najdete na rajčeti, celkovou tabulku a ostatní info v sekci zkoušky

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klubová výstava VO Radošovce (SK)

Týden po zkouškách jsme se vydali na klubovku na Slovensko. Měli jsme to jenom sto kiláků tak proč nejet že? Jela s náma ještě Simča s bráchou Greyem a Ivča se ségrou Corou. Posuzovala česká rozhodčí MVDr. Kočová. Na výstavu bylo nahlášeno kolem 40 výmaráků. Tyler byl nahlášen do mezitřídy, kde měl jednoho konkurenta. Paní rozhodčí Tylera posoudila a napsala mu nádherný posudek a zadala mu známku výbornou, druhý pes dostal déčko, takže nám paní rozhodčí zadala ještě CACe. Měla jsem radost, další CAC z klubovky, to je paráda :-). Greyda nastupoval v otevřené a získal CAC z pěti psů, takže super! Cora nastupovala také v mezitřídě spolu s dalšími dvěma fenami a odnesla si také CACe, jooo prostě céčka válely! A to ještě nebyl konec, Tyler to rozjel ve velkém stylu, což jsem vůbec nečekala! Jela jsem sem s tím, že by mohl dostat CACe, ale tohle? No prostě mazec! Tákže jsme nastupovali s Greydou a ještě jedním psem z šampionů o Klubového vítěze, kterého si nakonec Tyler urval pro sebe. Měla jsem obrovskou radost, ale Tylerova jízda ještě pokračovala. Následně porazil mladou fenu a klubovou vítězku a odnesl si i tilul BOB - vítěz plemene! A nakonec jako třešničku na dortu porazil i dlouhosrstou výmarku a získal BISSe - absolutního vítěze výmarských ohařů a stal se držitelem nádherného putovního poháru KCHWS!!! Jelikož tohle byla sdružená klubová výstava, takže jsme nastupovali do závěrečných soutěží o nejlepšího ohaře celé výstavy. Bylo nás kolem 20, což je opravdu vysoké číslo, na výstavách bývá psů v sedmičce kolem 10. Posuzoval V. Piskay, takže jsem si naděje nedělala žádné, jelikož nám v Brně nezadal titul. Jaké bylo moje překvapení, když nás vybral do TOP 5, to jsem fakt hleděla! Zadávalo se pouze první místo, které vyhrála krásná maďarka :-). Takže jak říkám Tyler měl naprosto famózní den! V životě by mě nenapadlo, že někdy vyhraje klubového vítěze, protože na klubovkách je obrovská konkurence, natožpak BOBa a vítěze celé výmaří klubovky!!! Info jako vždy v sekci výstavy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kluci a jejich blbinky na zahradě + prochajda

Přidávám fotky z květnových procházek a blbnutí na zahradě.