Novinky srpen - Lesní zkoušky, Voříškiáda, Procházky, TYLER SLAVÍ NAROZENINY!

10.11.2012 16:01

Lesní zkoušky

Nastal den D a v sobotu 4. 8. jsme vyrazili do Bílovic nad Svitavou na lesní zkoušky. Týden před zkouškama jsem byla nehorázně vynervovaná, jelikož Tyler měl cvičení plný kecky a vůbec nechtěl vlízt do kufru auta, protože věděl, že se jede zase cvičit. Tak jsem si říkala, no potěš, to bude teda v sobotu něco, když se na ten výcvik netěší. Naštěstí v sobotu vstal s dobrou náladou, byl natěšenej, vrtěl ocasem a hnal se sám do kufru, což jsem vůbec nečekala.
Potom co jsme dorazili na místo, šli jsme si ještě cvičně vyzkoušet ohrádku s liškou. První pokus se povedl napůl, Tyler lišku přinesl, ale jelikož si ji blbě chytil, tak při dosedání mu vypadla. Takže jsme ohrádku ještě jednou zopákli a už to bylo bez problémů :). Následovala registrace a losování čísla.
Po rozlosování do skupin jsme se vydali k ohrádce, kde vypadli 2 psi. Tyler si to do ohrádky nakráčel jak největší machr, ověřil lišku, chytl, přinesl a celou dobu u toho vrtěl ocasem, tak jsem z něho měla dost, jak si to vyloženě užíval,  já byla v totálních nervách a on uplně v pohodě. Rozhodčí se shodli na pěkné práci a zadali nám známku 4, tak ze mě ta nervozita trochu odpadla :).  Po ohrádce jsme šli na další společnou disciplínu a to byly klidy na stanovišti. Tylera jsem měla na volno v daunu u nohy, který to vzal tak, že si tu diciplínu prostě prospí, hlavu hezky mezi předníma nohama a vůbec ho nevzrušovala žádná střelba nebo mlácení do stromů klackama. Ani jednou nezvedl hlavu ani se nepohnul, prostě ho střelba vůbec nezajímala. Po skončení disciplíny se mě rozhodčí ptal, jak jsem ho to naučila, že se z daunu vůbec nehne :-D... Po diktování známek hlavnímu rozhodčímu okomentoval náš výkon rozhodčí: na volno a klidný až moc :-D, takže za 4.
Po ohrádce a klidech na stanovišti jsme byli ve skupině, která začínala drobnými disciplínami. Naše první disciplína byla vyhledávání zvěře v houštinách, kterou Tyler zvládl na známku 4. Potom následovala dohledávka bažanta také za 4, přinášení malá 4, následně dohledávka zajíce, tam mírně zaváhal, ale jelikož na mě viděl a já nasadila pěkně naštvanej výraz, tak si to velice rychle rozmyslel a zajíce donesl, takže naštěstí taky za 4 a přinášení malá 4. Jako další disciplína byla dohledávka lišky, ta byla bez problémů, takže dohledávka za 4 a přinášení malá 4. Nakonec jsme šli na slídění, z kterýho jsem měla trošku obavy, aby neměl Tyler klapky na uších a poslouchal na píšťalku, moje obavy byly zbytečné a poslouchal na každý zapískání, na střelbu vůbec nereagoval ani se nezastavil, za což si z něho rozhodčí dělali srandu, že má v uších špunty :-D. Za slídění jsme dostali další 4 do sbírky :). Tím jsme dokončili drobné disciplíny se samými 4.
Jako další nás čekaly vlečky. První byla vlečka se zajícem, kterou Tyler vypracoval naprosto bez problémů, takže známka 4 a přinášení malá 4. Další vlečka následovala s liškou, tam taky nebyl problém a dostali jsme známku 4 z vlečky a malou 4 z přinášení. A nakonec nás čekala barva, šoulačka a vodění na řemeni. Z barvy jsem měla největší strach, ne z toho, že by Tyler nešel, ale z toho, že já mu to pokazím a přehlídnu lože, což by byla opravdu škoda, když zatim šel v samých 4. Po cca hodinovém čekání než se vrátí přechozí skupina z barev moje nervozita rostla a rostla, no děs prostě. Konečně jsme přišli na řadu a začínali jsme šoulačkou, kde byl na můj vkus Tyler trochu nesoustředěný a sledoval fenku, která šla na barvu před náma (asi si to s ní chtěl vyměnit), ale i tak šel pěkně. Při prvním odložení si lehal trošku pomaleji než jsem zvyklá, ale pak se plně soustředil, na přivolání došel hezky a tak jsme pokračovali až k druhému odložení, které už bylo podle mých představ. Potom jsem se šla na 5 minut schovat a zalezla jsem zrovna tak blbě, že jsem na něho vůbec neviděla, takže jsem trnula jestli se hýbe nebo co vlastně dělá. Po skončení disciplíny, rozhodčí řekl, že byl Tyler celou dobu v klidu, takže další 4 do sbírky :). Následovala barva, Tylera jsem zadaunovala na nástřelu a nechala ho nasát pach, potom jsem ho vyslala aby šel po stopě. Šel opravdu moc hezky, soustředěně, byla to jedna z jeho nejlepších barev co jsme šli a taky nejstarší, jelikož když jsem to cvičila doma, tak jsem barvu nakapala a hned jsme šli. Řekla bych, že čím starší barva tím jde líp. Lože jsem naštěstí nepřešla, takže mi spadl kámen ze srdce. Tyler dál pokračoval hezky po stopě až přímo k srnčímu kusu. Rozhodčí mi, řekl, že to byla jedna z nejhezčích barev co na těchto zkouškách viděl, tak jsem měla radost, že to Tyler tak krásně zvládl a ještě s pochvalou. Tím pádem za 4 a jako poslední disciplína nás čekala vodění na řemeni, kde jsme dostali taky 4.
Tím pádem jsme skončili s plným počtem bodů a tak jsem si říkala, že bychom se snad mohli umístit do toho třetího místa :). Postupně jsem zjišťovala, že nikdo plnej počet bodů neměl, takže mi pomalu začínalo docházet, že Tyler dokončil lesní zkoušky jako jediný pes s plným počtem bodů a stal se VÍTĚZEM ZKOUŠEK!!!! Tyler to cítil už asi od rána, že to bude jeho den, když nastupoval do auta s takovou dobrou náladou, příště mu budu víc věřit a rozhodně míň se stresovat :). Jsem na něho pyšná, že zkoušky šel tak skvěle i když jsme na ně cvičili jen necelý měsíc. Je prostě šikula šikovnej a jde vidět, že ho to prostě baví :). Měla jsem velikou radost z toho jak zkoušky dopadly a ve snu by mě nenapadlo, že nějaký zkoušky vyhrajem, já jako naprostej lajk s mým prvním psem. Tímto chci moc poděkovat Jaromírovi, za bezvadnou přípravu na všechny zkoušky, kterých jsme se doposud zúčastnili :). Navíc tohle byla poslední podmínka ke splnění chovnosti, takže je po dnešním dni Tyler CHOVNÝM PSEM!!!! Tím pádem pro letošek máme ve zkouškové kariéře splněno a příští rok pokud se mi bude chtít zkusíme barvářské zkoušky a možná všestranky :). Tabulku a další dokumenty najdete v sekci zkoušky, fotky pak na rajčeti jako obvykle :)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

Procházka v Lulči s Kennym a Laurou

Přidávám fotky z procházky s Milčou a jejíma psiskama. Šli jsme převážně k vodě, kde se psiska dosytosti vyblbla a doma pak kluci chrápali jak zabití

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voříškiáda Krucemburk

Po delší době nás čekala voříškiáda a tentorkát v Krucemburku. Počasí nebylo nic moc, pršelo a byla kosa. Měla jsem nahlášený oba kluky. Chester byl ve psech bez PP, kde byli malí i velcí dohromady. Výstava byla na podiu nebo spíš verandě ubytovny, takže místo na pohyb žádný i na postoje nic moc. Zato Chester mě hezky sledoval, stál, pohyb o tom se nebudu zmiňovat jelikož to byly dva kroky podél verandy tam a zpět. Z cca 9 psů získal třetí místo. Tyler byl ve psech s PP, kde jich bylo asi 12 a neumístil se. Potom jsme nastupovali do párů s Kessy, Tylerovou příbuznou, kde jsme se taky neumístili. Posuzování nebylo jako na klasických voříškiádách a výstavách, nepsaly se posudky atp. Byla to spíš sranda výstava, takže nic podle mého gusta jelikož jsem zvyklá na něco jiného a tohle nemusím. Chester si dovezl pohár, tak jsme aspoň nejeli zbytečně + si kluci zaplavali v přehradě, kde jsem s Tylerem procvičila ochotu na hluboké vodě. Jinak zamiřte do sekce výstavy u Chestera, kde jsem přidala info o výstavě a diplom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Focení portrétovek a postojovek v zámecké ve Slavkově

Jelikož Tyler splnil podmínky pro chovnost, tak jako jediný co nám ještě chybělo byla pořádná postojová fotka, kterou spolu s dokumenty musím poslat na uchovnění poradci chovu, aby mohl založit Tylerovi kartu chovnýho psa na klubovým webu. Tim pádem jsem poprosila Sabču, aby nám nafotila nějaký pěkný fotky v zámecké zahradě ve Slavkově a myslím, že se podařily. Takže mrkněte do celýho fotoalba, pod článek dám opět pár na ochutnávku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Návštěva Chesterových vnoučat v Manerově

V srpnu jsme se vydali na návštěvu Chesterových vnoučat do Manerova. Prcci měli čerstvě sedum týdnů, takže pěkně řádili :). Jedna fenka a jeden pejsek jakoby Chesterovi z oka vypadli :), no posuďte sami z fotek...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Procházky s Raiem v červenci a srpnu

Přidávám fotky z prázdninových procházek se Sabčou a Raiem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kluci a jejich blbinky - srpen

Fotky z blbnutí na poli a na zahradě

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koupačka v Těšanech s Kennym a Laurou

Přidávám fotky ze srpnové koupačky v Těšanech s Milčou. Kenny s Tylerem jako obvykle terorizovali Chestera a nedali si pokoj ani ve vodě. No však uvidíte na fotkách :-D.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Procházky s bráchou Greyem v srpnu

Fotky ze srpnových procházek s bráchou Greyem

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

TYLER SLAVÍ 2. NAROZENINY!

31. srpna jsme slavili Tylerovy druhé narozeniny. Myslím, že z dárků se mu nejvíc líbil dort, jak jinak že :-D. Dostal ještě pár mlsků, buvolí kosti, hračku a obojky :). Víc se rozepisovat nebudu, fotky mluví za vše...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kluci v srpnu

Srpnové fotky psisek