SMUTNÁ ZPRÁVA

26.12.2008 15:50

 

Bohužel se na Štědrý den obavy našeho pana veterináře potvrdily, Safira nemá obyčejnou infekci, ale felinní infekční peritonitidu – FIP (infekční zánět pobřišnice koček).

O víkendu se Safira začala lepšit a v pondělí už měla i náladu na jídlo a na mazlení, ale to se ve středu zhoršilo, byla apatická a začala zrychleně dýchat. K večeru měla i bolesti. Všechny symptomy, které se objevily nasvědčovaly tomu, že se jedná o FIP. Bohužel, hned druhý den a to 25. 12. v poledne Safira nemoci podlehla. Moc a moc nám chybí, ale jsem ráda, že jsem jí těch pár měsíců života zpříjemnila, protože kdyby zůstala se svými bývalými majiteli, tak by se nedožila ani dvou měsíců.

Pro upřesnění: FIP je neléčitelná infekce, kterou se nakazí koťata, buď od své matky nebo od jiných koček, které sdílí domácnost a jsou nemocné. Podle mě se Safira nakazila už u své matky, není divu, když byla celá zablešená a měla zalepený oči. Ostatní tři kočky, které s ní žily, nevypadaly taky zrovna nejlíp…

Když se zpětně ohlížím za těmi kočkami co jsem měla, tak jsem došla k jednomu závěru. První kocour, kterého jsme měli se k nám přitoulal. Neměli jsme ho ani rok a dostal infekci, šlo to s ním ráz na ráz a po třech dnech umřel. Teď si vzpomínám, že měl skoro stejné symptomy jako Safira, takže je hodně pravděpodobné, že měl FIP. Další kocour, kterého jsme měli od sousedů, vykazoval taky symptomy FIP, ale než se stačily plně projevit, tak ho srazilo auto. No a teď Safira. Takže mám jedno velké poučení, že si z našeho okolí rozhodně žádné kotě nevezmu, protože je „kontaminované“ touto nemocí. Ale abych měla jistotu, že kotě nebude opravdu trpět touto nemocí, tak si radši pořídím kotě s PP. V PP chovu se rodiče koťat před uchovněním testují na tyto choroby: FIP, FIV, FeLV a nemoci srdce. Pokud je jedinec nakažený, tak ho do chovu nepřipustí. Takže si myslím, že toto je jediné východisko.