U holek v Lulči a jiné novinky

10.08.2009 02:08

Tak a konečně jsem tu se slibovaným článkem z pobytu v Lulči :).

S Milčou jsme se domluvily, že by nebylo špatné uspořádat dvoudenní prochajdy a abychom nemuseli s Chesim jet domů, tak Milča domluvila pobyt u nich v Lulči na chatě :). 

Do Lulče jsme dorazili v úterý kolem půl třetí odpoledne. Chtěli jsme jet dřív, ale pořád poprchávalo a byli přeháňky, takže se málem prochajda odložila. Naštěstí se počasí trošku umoudřilo a tak jsme se vydali směr Luleč. Milča už nás očekávala a hned nás zavedla na dvůr, kde na nás čekala Laurinka. Ta málem dostala infarkt, když Chestera viděla a nosila mu hračky a uzlíky, aby se spolu mohli přetahovat. Čekali jsme na taťku Milči, aby nám odvezl věci na chatu a my mohli vyrazit na prochajdu.

Vydali jsme se jako obvykle okolo kostela sv. Martina a dál jsme pokračovali nádhernými lulečskými lesy, kde se pesani řádně vylítali. Zanedlouho jsme se dostali k rybníku Rakovec, kde se Laura s Chesterem pořádně vyrochnili a samozřejmě Chess musel být středem pozornosti a našel si velikou větev o kterou se přetahoval s Laurou. Po jejich útoku byla větev nádherně ohoblovaná :-D, líp jak od nějakého stolaře... No a my paničky jsme vyšly z této přetahované jako čuňata, protože větev byla od bláta a několikrát jsme dostali pěkné rány do nohou, jak pesani lítali a my jim nestačily uhýbat...


Když jsme došli do Pístovic k rybníku, tak jsem měla co dělat, abych Chestera udržela a nespadla s ním do vody. Kdo Chestera zná, tak ví jakej je to milovník vody :-P. Hned jsem musela vyzkoušet oba dva dummyky, které mi Milča objednala z Bracca. Objednávala taky nějaké pro sebe, tak to vzala zrovna naráz :). Marně jsem se snažila, aby mi Chester aport přinesl z vody s předsednutím přede mně. Na suchu aport hezky nosí, tak jak má, ale z vody ho hned plive :(, takže jsem to radši vzdala a nechala ho ať si aport nosí jak chce. Chester jako obvykle předváděl svoje "skoky daleké" do vody a s chutí přinášel aporty. Laurinka přinášela taky dummyky, ale svým ležérním způsobem :). Pak dostala Milča málem infarkt, když viděla na břehu kačeny, takže si musela Lauris odchytit, protože ona je lovec tělem i duší a pro kačenu by to asi moc dobře nedopadlo :-P.  Když už byla kačena dost daleko od břehu, tak Milča Lauru pustila a ta si to zamířila směr kačenka. Kačena si Laury všimla až když byla Lauris tři metry od ní a tak radši odletěla z dosahu lovkyně :). Kdyby si Laury kačena nevšimla, tak se vsadím, že by ji Milči určitě donesla :-P. 
Zpátky probíhala cesta poklidně a na pesanech nebyla znát žádná únava. Na chatě jsme se ubytovali a venku jsme snědly večeři. Pesani u toho samozřejmě nesměli chybět a oboum nám asistovali, takže to vypadalo následovně: jeden kousek řízku pro mě, druhej pro Chestera a třetí pro Lauru :-P. U Milči to vypadalo stejně akorát ta měla na večeři salám :-D. Pak dostali ještě večeři pesani - Chester granule a Lauris konzervu, ale o to už jsme se nedělili, radši :-P :-D. 

 


Po večeři si pesani usmysleli, že se budou přetahovat o suk, takže lítali jako zběsilí a my jsme měli strach, aby jim pak nebylo špatně, když chvíli předtím jedli. No naštěstí jim blbě nebylo, spíš měli ještě víc energie. Večer jsme zalezli do postele a byly jsme s Milčou celkem utahané, ale pesani byli jiného názoru a zase se začali přetahovat, to by sice ani tak nevadilo, kdyby nevlezli k nám do postele a nepřetahovali se tam :-D, takže jsme pak musely dělat úhybné manévry, abychom nepřišly o oko a dávat si bacha, aby nám některej z našich šílenců nesedl na hlavu (tohle byl případ Chestera, kterej se o to několikrát ač neúspěšně pokusil :-D). O půl třetí ráno začla Lauris kňučet, tak jsme šli ven pesany vyvenčit. Samozřejmě, že až jsme se vrátili, tak je chytla zase přetahovací nálada. S Milčou jsme se už nepokoušely usnout a čekaly jsme než se unaví. Mezitím jsme si vykládali jak jinak než o výmarech, výstavách a zkouškách :-). Spát jsme šli až po půl paté, takže když jsme pak kolem desáté vstávaly, tak jsme byly unavenější než den předtím.


Ráno jsme se nasnídali a pesani nám zase pomáhali :-D. Sbalily jsme si věci a vydali jsme se do bývalého pískokového lomu, kde nastoupla voda a vytvořilo se tam nádherné jezírko s rákosem a lekníny. Strávili jsme tady bezmála čtyři hodiny a aby ne, když tam bylo tak krásně :). Pesani se rochnili ve vodě a aportovali z vody i z rákosí. Pak nás napadlo natočit poslušnost, no abych řekla pravdu, tak ta naše je teda nic moc :-/, ale i tak ji sem dám. Milči s Laurou to šlo samozřejmě líp, holky už jsou zkušené :).


Kolem čtvrté hodiny jsme se vydali na Větrolam. Pesani se hezkyp proběhli po poli, Lauris hledala zajíčky a dokonce "vystavila" a pak vypíchla bažanta. Vim, že je to divný, protože retrívři přece nevystavují, ale máme asi nějaký divný psy, protože to Chester dělá taky :-D. Asi oba dva tuší, že budou mít doma co nevidět výmaří přírůstky. Chester se o zajíčky moc nezajímal a jako obvykle hledal a vyhrabával myši - norník jeden :-D.  A protože jsme měli ještě čas, tak jsme sizkusili pár postojů a pak se vyvalili do trávy a odpočívali.
Na zpáteční cestě jsme to zase vzali okolo kostela sv. Martina i když jsme si dost zacházeli, ale chtěly jsme, aby se pesani ještě vyblbli. Po sedmé hodině pro nás přijel taťka a vydali jsme se domů.

Oba dny jsme si parádně užili a už víme, že si to musíme u holek ještě tyhle prázdniny zopakovat!!! Jinak tento týden by měly být na oplátku holky u nás, takže očekávejte další info :). Na fotky a videa se podívejte v článku a na fotky od Milči se můžete podívat na jejím webu. Pod videem z poslušnosti je článek ze cvičáku a z dnešní prochajdy :)

 

Dneska jsme byli na cvičáku a dostali jsme obrovskou pochvalu od výcvikáře, že je Chester moc šikovnej :). Musím Chesiho fakt pochválit, dneska makal jak šroubek! Cvičili jsme chůzi u nohy, obraty, přivolání, sedni, lehni, vstaň u nohy i za pochodu, nový cvik přivolákní k noze za pochodu - to jsem s Chesim ještě nezkoušela a napoprvé to udělal správně - no prostě je to můj šikula :). Zkoušeli jsme si taky postoj a běhání v kruhu a opět mě mile překvapil, protože při slově postoj si stoupl sám a nemusela jsem ho štelovat a i nohy měl správně postavený, to už je fakt co říct, takže to ještě pocvičíme a na výstavě budem jak nějací profíci :-P. Né dělám si srandu, takový ambice fakt nemám :-D, ale naučit bychom se to aspoň trošku mohli.

Řekla jsem si, že když mu to všechno tak hezky šlo mohly bychom zajít k vodě a to konkrétně na přírodní koupaliště, které tu máme a vyzkoušet si ty zpropadené aporty z vody s předsednutím. Vůbec jsem si nedělala naděje, že by jsme to dneska konečně zlomili a naučili se to. Nejdřív jsme zkoušeli aport na suchu s činkou, to nám šlo hezky. Pak jsem hodila aport do vody jen metr od břehu a zase ho hezky donesl s předsednutím. Potom jsem postupně házela činku dál od břehu a pořád hezky nosil s předsedáním. I když je pravda, že když byl aport moc daleko tak měl tendenci pouštět a oklepávat se, ale napoprvé je to fakt super a příště to ještě víc upevníme :). Pak jsem místo činky dala dummyho a překvapil mě, když bral dummyho pěkně uprostřed, protože máme problém s tím, že dummyky bere většinou za konec :-/,  ale dneska nosil moc hezky a pěkně předsedal i s dummym. Je sice pravda, že předsedat minulej rok uměl a uměl to i teď, ale než s aportem došel, tak si šel očuchat kde co a několikrát ho položil a zase vzal. Dneska se nám to konečně podařilo odbourat! 
Aby si Chester pořádně zaplaval a nemusel s aportem pořád předsedat, tak jsem mu házela do vody balonek na šňůrce, kterej na vodě nejde moc vidět, protože je dost ponořenej a tak musel Chester používat čich a hledat - to už je další cvik na vodě, kterej musel procvičovat. Snažím se ho navádět rukama, kam má plavat, celkem reaguje a do stran jde vždycky, ale horší je to když chci aby šel rovně - neumíme totiž povel vpřed :(, tak snad časem to nějak vykoumám a naučím ho to.
Taky jsem mu házela do vody balonek, kterej neplave a Ches se pro něho potápěl, takže měl o zábavu postaráno :). Zkoušeli jsme i vícenásobný aport z vody - rukama jsem ho navedla na ten aport, který jsem chtěla aby přinesl :), tohle zvládl taky skvěle. Z koupaliště jsem odcházela celá nadšená a celá mokrá :-D. Kalhoty jsem měla mokré až do půli stehen a v botách mě pěkně čvachtalo, takže jsem se poučila a příště si sebou beru náhradní oblečení :)