Výstava psů bez PP a voříšků - Blansko - 6. září 2009 - Výborný 1 - Vítěz skupiny BIG 1!!!

13.09.2009 10:42

V neděli dopoledne jsme vyrazili s taťkou, Chesterem, Evčou a Badym směr Luleč, kde jsme měli sraz s Laurou, Milčou a jejími rodiči. Odtud jsme se vydali na výstavu do Blanska. Cesta probíhala naprosto v pohodě a po chvilce bloudění jsme areál výstavy našli. 
Po příjezdu jsem se docela zarazila, protože v propozicích bylo napsáno, že bude deset výstavních kruhů, ale kruhy byly nachystány jen dva. No samozřejmě, že pořadatelé nedělali rozdíl mezi kruhem a skupinou... Takže ve finále byly kruhy dva a deset skupin psů... Potom co jsme dostali katalog a číslo jsme se šli všichni utábořit :). Celkem jsme se divili, že jsme nikdo nedostali tašku od sponzorů... Začalo nám to být trošku divné, protože na každé výstavě nám dali při přejímce nějaké ty dárečky a pak se dávali ještě za účast v kruhu. Byl pro nás celkem šok, když jsme s holkama zjistily, že se zadává vítězi kruhu pouze kokarda a druhému a třetímu místu nic... To stejné bylo i s celkovým vítězem výstavy, ten dostal pohár, ale už rozhodčí neříkali druhé a třetí místo (aby ušetřili...).
Na výstavě jsme potkali naše internetové kamarády z Brna - Sabču, Crazy a Scoobyho. Scooby byl náš silný soupeř ve skupině :). Moc rádi jsme vás poznali a těšíme se na vás na další výstavní akcičce!!! 
Výstava začala ukázkou dog dancingu a pak ukázkou břišních tanců od taneční skupiny AISHA. Potom začala přehlídka psů s PP, kde měl svoji výstavní premiéru Evčin jorkšír Bady Austerlitz Royal. Nejdřív se mu moc běhat nechtělo, ale pak si dal říct a šlo mu to moc hezky :). 
Po ukázce psů s PP se začalo posuzovat v kruzích. 
Naše skupina retrívrů, která se skládala ze tří labradorů (dva psi, jedna fena) a čtyř zlatých retrívrů (dvě feny a dva psi) byla na řadě jako předposlední. V kruhu trvalo posuzování celkem dlouho. To víte, než se posoudí sedum psů, tak je to celkem makačka. Musím Chestera moc pochválit, že celou dobu stál hezky v postoji, což ostatní pejsci kromě Scoobyho a Laury nedělali a váleli se po zemi :-D. Paní rozhodčí všechny pejsky pečlivě ohodnotila v postoji a pak se šlo na pohyb. S tím neměl Chester žádný problém a myslím si, že na téhle výstavě měl pohyb snad nejlepší. Každou výstavu se zlepšuje a myslím, že se mu začalo celkem líbit předvádět se v kruhu :-D. A jak jsme teda dopadli? V těžké konkurenci našich kamarádů jsme získali první místo ve skupině!!! Já tomu říkám BIG (Best In Group) i když to teda pravý BIG jak na normální výstavě není, ale nevím k jakému jinému ocenění bych to měla přirovnat. Na "bedně" se s náma ještě umístila Sabča se Scoobym (2. místo) a Milča s Laurou (3. místo). Kamarádi moooc vám gratulujeme!!! Posbírali jsme ceny a šli ven z kruhu, byla jsem hodně zvědavá na posudek a o to víc jsem byla překvapená z hodnocení - celkem bylo sedum kategorií, které se posuzovali známkou Výborná, Velmi dobrá a Dobrá, no a my jsme měli samý Véčka, což je pro nás fakt úspěch! Moc si toho vážíme. 
Po chvilce odpočinku jsme naběhli do kruhu o BISe (Best In Show) a jak jsem viděla naši konkurenci, tak mi bylo hned jasný, že nemáme šanci jelikož byl v kruhu kokr a irský setr (pak byl v kruhu jezevčík a jack russel teriér), proti kterejm krátkosrstej pes nemá šanci... No samozřejmě, že jsem měla pravdu a rozhodovalo se mezi kokrem a setrem. Nakonec vyhrál kokr, protože setr v kruhu celkem prudil a štěkal po psech. Jak už jsem psala na začátku tak se druhé a třetí místo nezadávalo, takže byli jen dvě první místa - jedno u psů bez PP a jedno u voříšků.

Na posudek, diplom a fotky se můžete podívat v sekci Chester -> Výstavy a nebo zde
 

Prozatím se mi nejvíc líbila výstava v Hranicích konaná v srpnu a výstava ve Zlíně. Měli to na obou výstavách dobře zorganizované a pěkné ceny - oceňovali první tři místa ve skupině. Pak byla výstava v Bohdalicích, kde to měli taky moc hezky udělaný, ale vítěz kruhu nic nedostal a vůbec se neudělovali první tři místa ve skupině... A v Blansku to bylo na stejno jako v Bohdalicích, bez ocenění prvních třech míst ve skupině a bez ocenění druhého a třetího místa celé výstavy, pouze vítěz dostal pohár. No a nejhorší výstava byla podle mě v Hranicích v červenci - co se týče organizace, tak ta byla naprosto příšerná, ale ceny měli fakt hezké, oceňovali se první tři místa ve skupině a každý dostal tři kila granulí i když jeden pytel ze dvou byl prošlej :-D a o způsobu posuzování rozhodčích ani nemluvim...

 

Původně jsem si myslela, že tohle je naše letošní poslední výstava a tak jsem nafotila Chestera s jeho výstavními trofejemi, ale taťka mě přemluvil, abychom jeli ještě do Šaratic (28. 9.), tak jsem zvědavá jestli se umístíme. Nechtěla jsem tam jet z toho důvodu, že se posuzují voříšci a psi bez PP dohromady podle výšky psa, takže o nějakém standardu plemene tady nemůže být ani řeč a podle mě, to bude spíš o sympatiích...

 A taky jsem se konečně dokopala k tomu, že jsem nahrála na web fotogalerii Chesiho předků (ze strany matky, protože ta má PP), takže jsou tam všichni, které jsem na netu našla.