Výstava psů bez PP - Hranice - Výborný 1, vítěz skupiny labradorů (BOB)

22.08.2009 20:05

 

V šest hodin ráno jsem já, taťka a Chester nastoupili do auta a vyrazili jsme do Lulče, kde jsme měli sraz s Laurou, Milčou a jejími rodiči. V Lulči jsem šla ještě Chestera vyvenčit a když jsme se vraceli zpátky k autu, tak jsme potkali paní Mittnerovou s výmarkama Eliškou (Enchanted By Elita Sirius Nova) a Bonnie (Bonnie z Hradní smečky), které jely taky na výstavu, ale do Brna Zetoru, kde měla probíhat krajská výstava. Popřáli jsme jim hodně štěstí a vydali se za Milčou a Lauris, které šly zrovna k autu. S Milčou jsme si ještě jednou zopakovaly co jsme pesanům zabalily na výstavu a jestli máme všechny doklady... no a ještě, že jsme to udělaly, protože Milča si zapomněla vytisknout vstupní list :-D... 
Kolem sedmé jsme vyrazili z Lulče směr Hranice. Za hodinku a čtvrt jsme dorazili do Hranic, kde jsme chvilku bloudili, ale nakonec úspěšně areál výstavy našli. Šli jsme na přejímku, kde jsme dostali výstavní katalog, číslo a dárky od sponzorů. Utábořili jsme se na lavičce pod slunečníkem, takže jsme ani nemuseli vytahovat židle z kufru auta. Hned jak jsme donesly pesanům jejich krámek, tak jsme si začaly pročítat katalog. Málem mě kleplo, když jsem si přečetla, že nás je v kruhu šest!!! Ale o to víc jsem byla potěšená, že jsme ve skupině jen samí labradoři, takže by to mělo být spravedlivé posouzení jak na normální výstavě. Zato jsem teda vůbec nepochopila rozdělení, kde byla Milča s Laurou. Jejich kruh se skládal ze dvou zlatých retrívrů, kokršpaněla, bígla a českého strakatého psa - takže dohromady byla FCI 6, 8, a neuznaná plemena? No nedávalo mi to smysl, logičtější by bylo teda jen zlaťáci s kokrem, protože to je vlastně skupina FCI 8... Ale na druhou stranu jsme byly rády, že nejsme spolu v kruhu, že si nekonkurujeme o místo a že se můžeme navzájem v kruhu vyfotit, protože fotky od mýho taťky za moc nestojí :-D. 
Po přejímce byl začátek výstavy zahájen přehlídkou psů s průkazem původu. Já jsem nejvíc slintala nad úžasnou hnědou labradorkou a irskými setry. Vedoucí kruhu říkala kolik získal pejsek titulů a jak je starý. S Milčou jsme dostaly absolutní záchvat nedočkavosti až i my se budem takhle s šedivákama procházet v kruhu, ale na mezinárodních výstavách a kdo ví, možná i na voříškiádách budeme prezentovat plemeno výmarský ohař :).
Po přehlídce začalo posuzování v kruzích. Psi bez PP posuzoval pan Antonín Hořínek, který má chovatelskou stanici jezevčíků OD ZRZÁVKY. První skupina byla složená převážně z ovčáků. Dost mě zarazilo posuzování, protože po tom co se pejsci proběhli, tak byla zadána první tři místa a pak se psaly posudky. Naštěstí se u druhé skupiny styl a postup posuzování změnil, že se nejdřív pejsci postavili do postoje a pak se šlo na pohyb. Postupně byli pejsci voláni jednotlivě k rozhodčímu na posouzení a pak se teprve zadala první tři místa. Po tomto zjištění jsem se trošku uklidnila a posuzování jsme s Milčou už nesledovaly. Čas jsme si s pesanam krátili zkoušením pohybu a postoje. Já jsem s Chesterem zkoušela poslušnost a hráli jsme si s balonkem na šňůrce, aby se odreagoval. Posuzování šlo dost rychle, takže jsme zachvilku přišli na řadu. V kruhu jsme byli první za náma byl černej labík, kterej nad náma vyhrál na minulé výstavě v Hranicích, pak byly v kruhu ještě dvě černé fenky, jedna žlutá fenka a jedna hnědá fenka, takže i s náma celkem šest labíků. Hned jak jsme vešli do kruhu, tak jsem Chestera postavila do postoje i když on jak uviděl pamlsek, tak si do postoje stoupl sám :-D (den před výstavou jsme totiž cvičili, aby si stoupl sám a nemusela jsem ho nějak extra upravovat). Až byli v kruhu všichni, tak dal rozhodčí pokyn, abychom se dali do pohybu. Zhruba po dvou či třech kolečkách si nás začal volat k sobě. Napsal nám moc hezký posudek a pak nás poslal čekat za ostatními do kruhu. Po posouzení všech pejsků jsme museli oběhnout ještě dvě kolečka a už začalo vyhlašování. Na prvním místě labrador s číslem 27 - jé to jsme my! Druhé místo hnědá labradorka a třetí místo černý labík (náš soupeř z minulé výstavy). Chesterovi jsem dala hned spoustu mlsek za dobrý výkon. Pak nám šel rozhodčí pogratulovat a řekl nám, že jsme hodně blízko standardu labradora výstavního typu, což mě samozřejmě moc potěšilo :), tak snad má Chester něco v genech po svém úspěšném dědovi (Interchampion Multichampion Royal Standard Tankaram) z chovatelské stanice Royal Standard
Po posouzení naší sedmé skupiny labradorských retrívrů byla přestávka pro rozhodčí a ukázka canisterapie a dog dancingu. Po téhle pauze se začalo znovu posuzovat v kruzích. Na řadu přišly holky Milča s Lauris. Bohužel Laurince se dneska nechtělo stát v postoji, tak s ní měla Milča plno práce :(. Nakonec jejich kruh vyhrál kokr, který Milču a Lauru porazil minulý rok ve Zlíně a pak tam vyhrál celou výstavu. Druhé místo obsadil český strakatý pes a třetí místo bígl, takže se holky bohužel neumístili, což je velká škoda :(, ale pro nás byli absoulutní jedničky!
Až se posoudily všechny skupiny psů, tak pořadatelé připravili ukázku agility a dog frisbee. Po ukázkách následovaly soutěže Nejlepší veterán, Nejlepší klaun a Soutěž dítě a pes. Po těchto soutěžích byly závěrečky o BISe - nejlepšího psa výstavy. Chester byl moc šikovnej a sám si stoupl do postoje i když byl kruh přecpaný tolika pejsky, což jsem se fakt divila, že nevyvádí a nechce si jít všechny očuchat :-D. Do pořadí vítězů jsme nezasáhli, ale to nám nevadí hlavně, že jsme se zúčastnili :). První místo vyhrál jack russel teriér, druhé bernský salašnický pes a třetí místo kokr. Pak běžel jack russel s nejlepším voříškem o absolutního vítěze, kterého nakonec získal voříšek :).
Ještě jednou bych chtěla poděkovat holkám za jejich úžasnou společnost a Milči za naprosto luxusní fotky z kruhu - fakt díky!!! A taky, že čekaly až do závěreček jak dopadnem i když nemusely. 
Výstava se nám líbila a příští rok jedem samozřejmě znova!!!

Posudek, diplom, fotky najdete v sekci Chester - výstavy. Mrkněte se taky do dvou předchozích aktuálek - stojí fakt za to :)