Chester operace

27.02.2010 16:23

 

Na pátek 26. 2. jsme byli objednaní s Chesterem k veterináři na operaci a to konkrétně na vyjmutí nesestouplého varlete a odstranění toho zdravého. Tahle operace měla být provedena už dávno, ale protože mi náš předchozí veterinář řekl, že když Chestera nemám papírovýho a nechcu s nim na výstavy, tak že to nevadí, když mu jedno varle nesestouplo. Nedávno jsem se na netu dozvěděla, že nesestouplé varle může v břišní dutině vyvolat nádorová bujení a postupně nádor i případnou smrt. Proto jsme ihned změnili veterináře a domluvili jsme se s ním na operaci. Řekl mi, že jsme přišli právě včas, protože varle by mělo být odstraněno nejpozději do pěti let věku psa, protože tahle operace je později riskantní.  Říkal, že by bylo dobré odstranit i druhé zdravé varle, že pak v budoucnu nebude mít problémy s prostatou, případně s rakovinou prostaty. Takže jsme nechali odstranit obě dvě.
Byli jsme objednaní na 16 hodinu. Veterinář se nás ptal jestli jsme s Chesterem teď poslední dobu hodně nepracovali a jestli nebyl ve vysoké zátěži, nechápala jsem proč se mě na to ptá a on mi to odůvodnil tím, že je Chester pěkně nasvalenej, hlavně na zadních nohou... Ujistila jsem ho, že jsme přes zimu skoro nic nedělali, kromě našeho sáňkování :). Chester dostal jednu uspávací injekci a do deseti minut mu začala zabírat, potom mu veterinář píchl i druhou, podstatně větší injekci. Zanedlouho poté dostal Chester nehorázné svalové křeče, celej se třásl a cvakal zubama až jsem se bála, že si je o sebe zlomí, nebo že si prokousne jazyk. Tyhle křeče prodělal dvakrát, a jeden záchvat trval zhruba minutu... Veterinář nám to vysvětlil tím, že se to u některých psů stává, je to pro něj velkej nápor na mozek a proto dostane ty křeče. Po pár minutách Chester definitivně usnul a já s taťkou jsme odjelli domů.
Operace trvala zhruba 1 a půl hodiny. Zpět jsme se pro Chestera vrátili o půl šesté. Veterinář nám řekl, že operace byla úspěšná. Nejdříve oddělil zdravé varle a pak začal na levé straně třísel hledat nesestouplé varle, bohužel bezúspěšně, tak musel udělat ještě jeden řez a to v pravém třísle. Po delší době ho našel hluboko v tříslech, říkal že to bylo celkem nebezpečné místo, jelikož varle bylo nedaleko stehenní tepny. Naštěstí vše dopadlo dobře a odstranil i druhé nesestouplé varle. Takže má nakonec Chester jen dvě jizvy :)
Doma jsme Chestera odnesli do mýho pokoje, kde měl už připravený pelíšek, který byl vyložený plýnkami pro psy. Nechali jsme ho zatím v plachtě v které jsme ho donesli a potom až se trochu probral tak jsme ho přesunuli na pelíšek. Ještě že jsem tam ty plýnky dala, protože jsem je musela dvakrát vyměňovat :). Byla to docela fuška, jelikož se ještě sám nenazvedl a nedokázal si stoupnout takže to byla docela sranda cpát další plýnku pod 37 kilovýho psa... Při probouzení byl chudák mimo. Měl vyplazenej jazyk a nemohl ho zastrčit zpátky a když jsem udělala prudší pohyb tak se lekal a uhýbal hlavou... Zhruba po čtvrt hodině probouzení začal vrtět ocasem pokaždé když jsem se na něho podívala :), takže už jsem věděla, že je z nejhoršího venku, a proto jsem mu dala límec, protože měl tendenci se začít olizovat. 
V noci jsem ho vzala na dvůr, aby se vyvenčil a ještě jsem mu dala večeři, kterou do sebe naházel velkou rychlostí :-D. Nejvíc jsem z něho nemohla, když chtěl projít dveřma, protože s límcem narážel do futer :). V noci to byla taky sranda, řekla jsem mu ať jde na místo a chystala jsem se, že půjdu spát. Hezky jsem se uvelebila do postele a Chester mě neustále sledoval z pelíšku. Jakmile jsem se trochu pohla, tak Chester vstal, došel k mojí posteli a šel mě zkontrolovat jestli jsem mu někam nezdrhla. Nejdřív mě to pobavilo, ale když tohle udělal po páte, tak jsem ho už málem fakt zaškrtila, protože ona to není žádná sranda, když spíte a najednou vás do čela praští tvrdej límec :-/:-D. Nechala bych ho spát u mojí postele na zemi, ale zjistila jsem, že mu z rány teče troška krve (přestě tak jak veterinář předpokládal), takže musel ležet ve svým pelíšku. Nakonec se po hodině uklidnil a nechal mě vyspat.
S límcem a u mě v pokoji bude muset vydržet až do 8. března v pondělí, než mu vytáhnou stehy a dobere antibiotika. Ven musí chodit jen na vodítku a to ještě pomalu, aby si vevnitř nezpřetrhal sešitý vazy.

Takže zachvilku vyrážíme ven :), o dalším průběhu vás budu informovat :).