Info o šedivákovi, Čtyřdenní pobyt u holek v Lulči :)

30.07.2010 21:46

Info o šedivákovi :)

Tak a je to tady, březost Giny je oficiálně potvrzena!!! V úterý byla Lenka s Ginou na sonu, které ukázalo malé šediváčky :). Teď nezbývá nic jiného než držet všechny tlapky a palce, aby březost a porod probíhal bez komplikací :). Štěňátka by se měla narodit kolem 31. srpna.
Pro zobrazení Gininého těhotenského kalendáře klikněte zde a pro více informací navštivte stránky chovatelské stanice de Donawitz :)

Čtyřdenní pobyt u holek v Lulči

Tak jako minulý rok jsme strávili několik dní v Lulči u našich nejlepších kamarádek Milči a Laury. Tentorát jsme z třídenního pobytu udělali čtyřdenní a myslím, že ani to nestačilo, protože čtyři dny ve společnosti holek utekly jako voda. V následujícím článku se pokusím popsat co jsme každý den dělali a samozřejmě u každého článku nebudou chybět videa a fotky :)

První den - 26. 7.

V pondělí odpoledne nás taťka zavezl do Lulče, kde na nás už netrpělivě čekala Milča s Laurou. Vyložili jsme naše věci z auta, které nám později Milčin taťka přivezl na chatu, kde jsme měli na čtyři dny naše útočiště.
Potom co si Milča nachystala věci pro sebe a Lauru jsme vyrazili na menší prochajdu lulečskými lesy. Měli jsme namířeno na louku, která je nad chatou. Musím říct, že louka je naprosto ideální na cvičení s pesany, akorát má jednu jedinou chybičku a ta je, že pokud se na ní chcete dostat z chaty, musíte jít do nehorázně prudkého svahu, takže jakmile se na louku dostanete, jste naprosto vyřízení :-D. První den jsme na ní naštěstí dorazili z opačné strany, tzn. že jsme šli celou cestu z kopce. Na louce jsme se aspoň na hodinu a půl zastavili a nechaly jsme pesany, aby se vyřádili. Oba dva hned šli hrabat myši, což jsme jim s Milčou zatrhly a rozptýlily jsme je sukem o který se snad půl hodiny přetahovali. Protože se mi zdál Chester ještě relativně "čerstvý", tak jsem ho ještě párkrát prohnala za balonkem, aby na chatě nedělal s Laurou večer bordel. Potom co jsme usoudily, že to pesanům stačilo, jsme vyrazili na chatu. Tam nás už čekal Milčin taťka, který zrovna vynášel naše věci z auta. Zbytek dne jsme strávily převážně vybalováním věcí. Navečer jsme se pokoušely vyfotit pesany v postojích a nafotit pohybové fotky. Lauře se vůbec nechtělo stát  a tak se radši Milča chopila foťáku, aby mohla nafotit Chestera. Z pohybových fotek není skoro nic, protože bylo celý den pod mrakem = špatné světlo na pohybovky a fotky celkově. Naštěstí u postojovek světlo nehrálo skoro žádnou roli. Zjistila jsem, že se Chester nejlíp tváří, když před ním šermuju balonkem, místo pamlskem :-D. No z fotek uvidíte sami, myslím, že se postojovky povedly :).
Večer jsme si s Milčou vytáhly naši "literaturu" a to konkrétně Výchova a výcvik loveckých psů - Základy myslivecké kynologie, Výcvik retrievera, Zkušební řády retrívrů a hledaly jsme nějaké disciplíny pro retrívry, které by nebyly moc obtížné jak pro nás, tak pro pesany. Něco málo jsme našly a pokoušely jsme se zúročit naše znalosti další den při výcviku (viz. Druhý den - 27. 7.). Pesani nebyli tak utahaní jak vypadali a začali se vesele přetahovat o suk, což je bavilo celkem dlouho. Nejhorší na tom bylo, že si jako místo na přetahovanou vybrali postel ve které jsme spaly my :-D. Nejlepší bylo, když je to chytlo ve dvě ráno a skočili za náma do postele, kde se začali přetahovat o suk nanovo :-D

Druhý den - 27. 7.

Kolem půl desáté jsme vstaly, snědly na snídani zbytek toustů, které jsem předchozí den udělala a začaly jsme se chystat na louku. Nejdřív jsme s Milčou udělaly novou atrapu králíka pro psy. Vzala jsem sebou novou králičí kůži, kterou jsme musely otočit. Sama jsem to nedokázala, protože kůže byla už mos ztvrdlá a i dvoum dala pěkně zabrat. Naštěstí se nám ji podařilo otočit a narvat do ní dummyho :). Posbírala jsem všechny moje dummy (1x 1200 g, 1x 250 g, 4x 500 g) a králičí atrapy do tašek, nachystala si batoh a mohlo se vyrazit na louku. Jak už jsem psala, tak svah byl docela prudký a když do něho jdete s batohem na zádech, zhruba s čtyřkilovou zátěží v taškách a k tomu máte na nohách gumáky, není to žádná sranda.
Na louce jsme odložily psy a šly natáhnout vlečku. Pak jsme chvíli počkaly a postupně jednoho po druhém na vlečku nasadily. První šel Chester, zatím na stopovačce, ptž má tendenci se na stopu vykašlat a hledat si radši po svém s vysokým nosem. Nasadila jsem Chestera na nástřel a čekala až půjde po stopě, první část vlečky šel pěkně, ale pak se sekl a dál nešel. Takže po pár dalších neúspěšných nasazeních, jsem ho vypustila, aby srstnatou dohledal sám. První stopa byla hodně těžká na lomy, takže je dost možný, že se v nich Chester ztratil, protože ve vlečkách není moc zkušený, holt to chce víc tréninku. Později jsem ho nechala odpočinout a vlečku jsme zkusili znovu, tentokrát o dost kratší a se skoro žádnými lomy. Tu vypracoval naprosto skvěle :).
U Laury to bylo s vlečkou skoro stejné, akorát ta nešla na stopovačce, ale na volno. Taky se zamotala a nevěděla jak dál, takže se jí natáhla jiná a lehčí stopa, kterou taky moc hezky vypracovala.
Po vlečkách jsme vyzkoušely aport srstnaté, který oboum pesanům šel na jedničku. Po aportování jsme nechaly psy odpočinout a já s Chesterem jsme pak šli vyzkoušet vícenásobný aport s šesti dummy. No nejdřív si ze mě dělal Chester asi prdel, protože absolutně nereagoval na povely a směry mých rukou, ale pak se uklidnil a začal mě sledovat. Sice to nebylo nejlepší, protože vím, že to umí daleko líp, ale nemůžu mu to mít za zlé, protože bylo dost vedro a sluníčko hodně pálilo, takže soustředění bylo pryč...
Nakonec jsme další výcvik s Milčou vzdaly, protože v tom vedru to opravdu nešlo a vydaly jsme se na chatu. Odpoledne jsme vyrazili do Písku (pískovcový zatopený lom), kde se pesani mohli vyřádit ve vodě. Chester celou dobou nosil balonek z vody, u toho se potápěl a pořádně si zaplaval.
Laura v Písku našla jednu jedinou kačenu a celou dobu ji okolo břehu i ve vodě lovila :-D. Z Písku jsme se vydali domů k Milči, kde jsme si udělaly oběd a to špagety s omáčkou :). Potom jsme se vydali oklikou zpět na chatu. Cestou jsme se zastavili u Milčiné kamarádky Lucky, která má doma dva labradoří krasavce - Taru a Xera, oba pochází z chovatelské stanice Muchova Bouda. Od nich jsme pokračovali na pole, kde se Chester vyválel v bahnité louži :-/. Z pole jsme došli k Chobotu (rybník), kde právě zapadalo slunce a házelo nádherné odlesky na vodní hladinu.
Na chatě pesani neměli skoro ani sílu otravovat a tak se večer skoro ani nepřetahovali :-D

Třetí den - 28. 7.

Ráno kolem deváté přijela na chatu Dáša s Betty, které se sebou vzaly Dášinu ségru s dětmi a jejich westíka Vanessu. Vydali jsme se na procházku lulečskými lesy a měli jsme namířeno do Pístovic, kde je krásný velký rybník. V lesích jsme našli pár hub a mezitím co paničky sbíraly hříbky, Laura s Bett se honily a praly. Chester se této akce neúčastnil, protože nemá rád, když se po něm sápe nějaký pes, takže se jim nenápadně vyhýbal ikdyž se mu to párkrát nepovedlo a holky ho smetly z cesty :-D.
U Pístovického rybníka jsme psy pustily do vody. Chester jako obvykle přinášel balonek a Betty se k němu připojila. Laurinka si místo balonku našla dřevo, které jí Milča házela do vody. Blízko břehu plavaly kačeny a my se s Milčou divily, že Laura o ně nejeví skoro žádný zájem, což bylo fakt divný, když den před tím honila v Písku jednu jedinou kačenu :-D. Betty se je taky pokoušela chytnout, ale po pár neúspěšných pokusech, kdy zjistila, že kačeny nedožene, to vzdala.
Zpáteční cestu jsme podnikli opět skrz lulečské lesy. Protože jsme šli tam i zpět velkou oklikou ušli jsme zhruba 10 km. Po příchodu na chatu se pesani vyvalili do stínu a byli naprosto mrtví :-D. Po chviličce odpočinku vyrazila Rousínovská smečka k domovu a my jsme se vydali opět k Milči, abychom natáhly fotky do počítače a udělaly si oběd.
Navečer jsme šli opět oklikou na chatu. Tentokrát jsme nešli po polích, ale vzali jsme to přes les. Stavili jsme se u Hartlůvky, kde se psi ještě trochu smočili a nafotili jsme nějaké fotky. Pak jsme pokračovali v cestě na chatu, kam jsme došli zhruba po dvou hodinách cesty.
Psi měli večer ještě sílu a tak se v chatě přetahovaly o suk, důkazem je video :-). Z procházky mám dvě fotoalba, jedno je ode mě a od Milči a druhé je od Dáši :).

Čtvrtý den - 29. 7.

Ráno jsme si trochu přispaly, teda spíš já, Milča vstávala dřív a stihla nafotit krásné fotky na zahradě :). Zabalily jsme naše věci, aby je mohl Milčin taťka zase odvézt a vydali se k Chobotu, kde jsme pesany nechaly, aby řádili ve vodě. Chester se u břehu opět potápěl, protože jsem mu do vody neházela balonek a tak si hledal něco co by mi mohl nosit. Po chvilce něco ve vodě nahmatal předmíma tlapkama, ponořil hlavu a vytáhl dlouhé nacucané dřevěné poleno s kterým mě a Milču otravoval, abychom mu je hodily do vody :-D. Nakonec mu poleno do vody hodila Milča, ale to se opět potopilo a Chester už ho zpátky nevytáhl, protože bylo v dost velké hloubce. Aby se opět zabavil chodil u břehu a potápěl se. Někdy vytáhl klacek a donesl nám ho jako aport :-D.  Zhruba po hodince u rybníka jsme se vydali do Písku, kde je voda čistší a kde si psi můžou víc zablbnout. Poprosila jsem Milču, aby natočila Chesterův aport dummy. Myslím, že video je celkem koukatelný  :-D. A když už jsme u těch videí, tak natočila i aport z vody i když to moc slavný s tou předávkou aportu není...
V Písku si pesani opět zablbli, a když jsme usoudily, že jim to stačilo, vydali jsme se k Milči domů. Šli jsme k nim už kolem třetí nebo půl čtvrté odpoledne, protože o šesti pro nás přijel taťka a my jsme musely stihnout nahrát zbytek fotek do počítače a vypálit je na DVDčka.

V Lulči jsme si to maximálně užili a jak už jsem psala, čtyři dny nám opravdu nestačily. O prázdninách plánujeme ještě pobyt u nás v Nížkovicích, datum zatím není stanoveno, ale určitě to bude v co nejbližší době. Jinak příští týden jedeme s holkama na dovču na Pálavu, kam se moc těšíme, takže očekávejte zase kupu fotek a videí :)