Mega aktualizace dobrých a bohužel i špatných zpráv + výstava Hranice na Moravě - V1, BIG!

07.05.2010 14:46

Po delší době aktualizace... vezmu to pěkně v bodech: (stránka se správně zobrazuje v mozille firefox)

Chester opět u veterináře

Ve středu 14. 4. jsme se vypravili s Chesterem k veterináři. Začaly mu totiž vypadávat chlupy okolo oka a to konkrétně u koutku oka, místo mu začalo natíkat a mokvat, místy mu z toho tekla i krev. Veterinář nám na to dal mastičku Bactroban, kterou jsme oko mazali dvakrát denně po dobu jednoho týdne, takže naštěstí na výstavu měl oko v pořádku a už i celkem pěkně zarostlé.
Veterinář se nás ptal jestli dáváme kloubní výživu. Řekla jsem, že ne, že dostává holistické super premiové granule... Vet nám doporučil, abychom radši začali dávat Chesterovi preventivně kloubní výživu, ptž jde vidět, že s ním pracuju a že je Chester nasvalenej, což znamená hodně pohybu atd. a tím pádem velká zátěž na klouby. Říkal, že i v kvalitních granulích není dostatek výživy pro klouby a tak by se pejskovi měli dělat kloubní kůry několikrát do roka a to i malým psům. Doporučil nám buď tablety Alavis a nebo sirup. Takže jsme hned na místě vzali Chesterovi i Betyně sirup na klouby Hyalchondro. Tento sirup je lepší než obyčejné tablety, protože je v něm kromě glukosaminu a chondroitinu obsažena také kyselina hyaluronová, která pomáhá udržet kloubní jamky a klouby v bezvadném stavu a nemůže se stát, že by klouby tzv. vyschly což by mělo za následek tření mezi kloubem a jamkou, což by bylo pro psa nesmírně bolestivé. Tato kyselina také pomáhá u starších psů na udržení zdravé tekutiny sklivce v očích. S tím má zase problémy naše Betyna, takže Hyalchondro byla pro nás jasná volba :). Zdravému pejskovi by se tato kloubní kůra měla dělat zhruba 3x až 4x do roka a to v průběhu jednoho a nebo jeden a půl měsíce a potom dva měsíce vynechat. Chesterovi dávám denně 3 ml tohoto sirupu buď do jídla a nebo speciální pipetou, která je k této výživě přibalená. Výživa se podává před jídlem a to máte vidět, jak se na ni Chester těší. Je totiž hodně sladká a chutná jako jablka s nádechem malin :) (na internetu píšou, že by chuť měla být jahodovo třešňová, ale jahody a třešně v tom opravdu necítím :-D), takže se Chester s Betynou můžou po ní umlátit :-D.

 

A teď bohužel jedna moooc smutná zpráva :(((

Nepíše se mi to lehce, ale 17. 4. 2010 jsme přišli o Bárta. Ve čtvrtek 15. 4. začal zvracet a trošku se potácet, to jsme věděli, že je zle, takže jsme se hned rozjeli k veterináři... ten nám řekl, že má zvětšené ledviny a tak mu napichal několik injekcí... Jeho stav se vůbec nezlepšoval, jenom horšil... Druhý den v pátek, jsme jeli k veterináři znovu, ten mu zase napíchal injekce a dal mu i kapačku... V sobotu ráno 17. 4. nám bylo jasné, že to Bárt asi nezvládne... Lékaři nám to potvrdili... udělali mu ultrazvuk, kde jsme viděli, že jeho ledviny jsou abnormálně zvětšené, do toho mu začali selhávat i játra a začali se mu rozpadat krevní destičky... Takže zbývala jediná poslední možnost, dát mu poslední injekci... Z 95 % byl tento stav způsobený akutní otravou, takže jak jde vidět, tak se zase "travič koček" v naší ulici velmi snažil... V úterý ho viděl za svou zahradou náš soused a den na to, začal mít sousedův kocour strašný křeče a bolesti, druhého dne se bohužel už nedožil... Byla by to fakt velká náhoda, kdyby Bártova otrava a otrava sousedového kocoura spolu nesouvisela... Bohužel máme v naší ulici tři ptáčkaře, kteří chovají ve venkovních klecích exotické ptactvo a vím určitě, že dva z nich kočky tráví, protože jim prý plaší ptáky a ti pak nezahnízdí... Zajímavý, ale je, že se na jejich pozemek naše kočky a kočky obecně dostat nemohou, protože mají dobře udělané ploty atd... Takže z toho vyplývá, že tráví kočky jen tak pro zábavu a navíc mimo svůj pozemek!!! Vím, že jedna paní, která bydlí naproti tomuhle traviči koček, přišla tak o svých šest papírových britek do tří měsíců... a ještě jeden případ - před pár lety byli v naší ulici otráveni dva psi, jeden dobrman a jeden německý ovčák... u ovčáka nechal dělat majitel pitvu a zjistili, že pes byl otráven prudkým jedem.... Takže to jen ve zkratce jaké máme u nás sousedy... člověk, aby se zachvíli bál vylézt ven, aby se mu a jeho mazlíčkům něco nestalo... Zhruba před rokem jsme podobným způsobem přišli o našeho předchozího kocoura....

Zde přikládám pár posledních fotek Bárta na kapačkách:

 

Lítačka na poli

Den před výstavou jsem vzala ven foťák a nafotila Chestera při "výpadech na aport". Aspoň uvidíte s jakou chutí a nadšením se pro balonek a aportíky vrhá :-D. Ve fotoalbu je také pár fotek s rozkvetlými stromy a několik fotek tu má i naše Safira
Pár fotek na ochutnávku :-P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Výstava Hranice na Moravě, aneb super zahájení výstavní sezony :)

V neděli 25. 4. jsme se vydali do Hranic na Moravě na naši první letošní výstavu. Tentokrát jsme vzali i babičku, aby se podívala na mě a na Chestera v kruhu :). Vyrazili jsme zhruba ráno v sedm hodin a na místě jsme byli kolem čtvrt na devět. Cesta probíhala naprosto v pohodě a Chester si po dlouhé době užíval dlouhou jízdu autem :). Na přejímce jsme dostali sponzorské dary a taky katalog a výstavní číslo 24. Šli jsme si zabrat stůl u kterého jsme seděli i minulý rok a myslím, že nám přinesl štěstí :). S taťkou jsme roztáhli a nachystali Chesterův krámek (jeho novou výstavní boudu, kterou má dostat až na narozky, ale použili jsme ji už dřív na tuhle výstavu) a pak jsem šla studovat katalog a zjišťovat kolik nás je ve skupině. Byli jsme v 5. skupině ve složení 4 psi a 1 fena. Z toho 1x zlatý retrívr, 1x ridgeback, 3x labradorský retrívr a to všechny tři barevné rázy - žlutá, černá a hnědá. Po shlédnutí našich protivníků jsem jednoznačně usoudila, že pro nás největší konkurence bude nádherný ridgeback a tak jsem počítala, že budeme asi druzí...
První skupina, která byla posuzována byli němečtí ovčáci. Líbilo se mi posuzování rozhodčího, ptž to bylo opravdu jak na výstavě. Posuzoval nejdříve všechny v postoji, pak všechny v pohybu a nakonec si je volal jednotlivě k sobě, kde zkoušel povahu psa, prohmatal psa a nechal psa běžet tam a zpět (jak by řekl pan rozhodčí Vlasák, který posuzoval výmary v Brně, rozběhněte se se psem diagonálně :-D), aby mohl sám posoudit pohyb psa. Celkem mě zarazilo, že dosadil na první místo sice moc krásného ovčáka, ale poněkud agresivního, který na všechny psi štěkal, vrčel a málem se s jedním porval, toto se mi jedině na jeho posuzování nelíbilo, já osobně bych takového psa z kruhu vyloučila, protože rušil ostatní psy.... Po tomhle shlédnutí posuzování první skupiny jsem šla zpátky za Chesterem, kterej byl poněkud naštvanej, že musí být v domečku :-D. Celou výstavu jsem řešila jeden problém a to, že Chester nehorázně línal. Když jsem ho pohladila, tak mi zůstal v ruce chomáč chlupů, takže jsem ho aspoň čtvrt hodiny vyčesávala, ale stejně to houby pomohlo... pak jsem ho ještě přetřela mokrým kapesníkem a trochu se to zlepšilo.
Na řadu jsme přišli kolem půl jedenácté. Ve skupině jsme byli třetí, před námi byla fenka zlaťáka a krásný ridgeback Dasty. Nejdřív jsme si oběhli dvě kolečka a pak se šlo na individuální posuzování. Chestera jsem se snažila pořád stavět do postoje, ale moc se mu nechtělo, takže jsem na něho byla naštvaná :-/. Přišli jsme na řadu a rozhodčí nejdřív vyzkoušel povahu psa - pískal mu před hlavou s pískací hračkou :-D. Chester se na něho díval jako jestli je normální, proč s tím píská a proč mu to nehodí jako aport :-D. Potom nás poslal na úhlopříčku, aby posoudil pohyb. Potom jsem postavila Chestera do postoje a to už se psal posudek. Po posouzení všech psů v kruhu jsme se dali opět všichni do pohybu, po dvou kolečkách nás a majitelku ridgebacka rozhodčí zastavil a nechal běhat zbytek psů v kruhu. Potom nechal běhat jenom Chestera a Dastyho. Myslím, že jsem uběhla snad čtyři kolečka, pak nás zastavil a dali jsme psy zase do postoje, opět si je prohmatal a řekl, že je to opravdu těžký, že jsou oba moc hezcí. Nemohl se rozhodnout, a proto nás poslal zase oběhnout pár koleček. Chesterovi se už běhat nechtělo, ale já jsem mu dávala pořádně zabrat a nutila jsem ho, aby pěkně běžel. Nakonec nás rozhodčí zastavil a řekl ať Chester s Dastym udělají úhlopříčku. Pak nás nechal oběhnout ještě jedno kolečko, myslela jsem si, že to máme prohraný, protože Dasty byl jak v postoji, tak v pohybu úžasnej a krásně se nesl. Nakonec nás zastavil a šel nám poblahopřát k prvnímu místu!!!! Řekl, že dal první místo nám, protože jsem Chestera drtila mnohem víc v pohybu :-P, takže už vím, že musíme v kruhu běhat a běhat i když se o nás budou pokoušet mdloby :-D. Za první místo máme nádhernou medaili a 10 kg granulí delikan pro velká plemena + nějaké pamlsky.
Po tom strašném běhání jsme si šli odpočinout a čekat na odpolední program. Chesterovi jsem za odměnu koupila nějaké žvýkací tyčinky, které hned zblajzl :-D. Odpolední program byl zahájen ukázkou vodících psů a to konkrétně labradorů. Pejskům to šlo moc hezky a byli moc šikovní. Po tomto programu následovali různé soutěže, dítě a pes, podoba pána a psa atd.... Po tomhle programu byly závěrečky voříšků a potom závěrečky psů bez PP. Natoupili jsme do skupiny, kde bylo celkem jedenáct psů, takže opravdu mazec a konkurence obrovská!!! Rozhodčí nejdřív nechal běžet velké psy a pak malé psy a postupně vyřazoval... Nakonec se skupinka velkých a malých psů dala dohromady a běhali v kruhu jen oni a my mezi nimi :). Bohužel jsme měli tu smůlu, že před náma běželi menší pesani a my se tím pádem nemohli moc rozběhnout... Nakonec nás v kruhu zbylo pět a jako posledního vyřadil rozhodčí nás a z ostatních čtyřech stanovil pořadí a vítěze. Takže pro nás obrovský úspěch z 11 psů jsme skončili na krásném pátém místě!!!!! Vítěz celé výstavy byl můj favorit a to malinkatá čivava :). Když jsme odcházeli z kruhu, tak nám dali ještě sponzorské dary pro vítěze skupin a to hezkou tašku pro pac s mlskama, časopisama, kalendářem, konzervou a super deštník. Po závěrečkách jsme si sbalili náš výstavní krámek a jeli jsme domů. Doma jsem jako obvykle vyfotila Chestera s cenami - všechny fotky na rajčeti.

Posudek: 5 letý pes, správného rámce, ve výborné fyzické kondici, krásná modelovaná hlava, prostorný pohyb, výborná fyzická kondice

Ocenění: Výborný 1, BIG 1 (vítěz skupiny), užší výběr v závěrečkách, celkově páté místo BIS 5!!!! více v sekci Chester -> výstavy

A jaký byl můj dojem z celkové výstavy? Super super a ještě jednou super. Myslím, že se rok od roku zlepšuje, jak v organizaci, tak zastoupení rozhodčích a i v cenách pro vítěze. Abych řekla pravdu, tak tohle byla pro mě zatím nejlepší voříškiáda na které jsem byla!!! Doufám, že letos v srpnu bude opět další ročník :)

Pár fotek na ochutnávku:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Z této akce mám dvě fotoalba, jedno fotil taťka a druhé je od fotografky, která fotila celou akci v Hranicích. Samozřejmě, že lepší fotky z kruhu jsou od fotografky :).

Fotoalbum od taťky:

 

A fotoalbum od fotografky akce:

 

 Květnové dny u Jalováku

Posledních pár dní jsme skoro každý den strávili u Jalováku. Chester si pořádně zadováděl ve vodě a zaaportoval. Párkrát jsem sebou vzala i dummyho a zkoušeli jsme přinášení aportu z vody. Musela jsem Chestera obrovsky pochválit, protože aport nosil hezky až ke mně bez otřepávání a pouštění aportu, byl fakt moc šikovný. Druhý den jsem to zkusila zase a myslela jsem, že ho zabiju, protože ho skoro vždycky pustil a otřepal se, takže jsem ho předchozí den asi moc přechválila a nebo si ze mě ten den chtěl dělat srandu nebo co... myslím, že se mu to fakt povedlo, protože jsem z něho byla na infarkt :-/... Další dny to bylo už lepší, tak doufám, že měl jen nějakej blbej den. Fotky samozřejmě máme, najdete je jako obvykle na rajčeti.
Pár povedených fotek zde:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zbytek fotek na rajčeti:

 

 Návštěva v Dolních Dunajovicích Chesiho mamky Týny

 V sobotu 1. 5. slavila moje sestřenice narozeniny a tak jsme se vydali na oslavu. Chestera jsem nechala tentokrát doma a vzala si foťák, abych udělala pár fotek jeho mamky Týny (Cleopatra Via Brunesis). Zkoušela jsem s ní postoje, protože možná pojede na voříškiádu do Mikulova zkusit štěstí... no uvidíme, ale na postojích by se muselo dost zapracovat a hlavně na pohybu, ptž Týna není zvyklá se moc pohybovat, ostatně je to vidět na její kondici :-D, potřebovala by 2 až 3 kila zhubnout a byla by moc hezká. Jak nám šly postoje se můžete podívat na rajčeti

Pár fotek:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zbytek fotek na rajčeti:

 

 

 Daisy slaví narozeniny

Dneska 7. 5. oslaví první narozeniny naše Daisy, přejeme ti všechno nejlepší :)