Slíbené foky + výstavní víkend - sobota Bohdalice - V2, neděle Šlapanice - V2

15.06.2010 23:35

Přidávám slíbené fotky ze začátku června. Jsou to fotky z procházek z pole, lesa a i od vody, takže takový mix :). Letos je celkem dost zvěře, takže pravidelně na našich procházkách potkáváme povětšinou zajíce, bažanty a nedávno Chester podvakrát vyplašil srnku! Sice se za ní rozběhl, ale po dvaceti metrech jsem ho jako obvykle přivolala zpět :).
Ostatní fotky přidám v další aktualitce :)

 

Sestřenice mi poslala pár společných fotek Chestera a jeho mamky Týny z výstavy v Hustopečích + posudek Týny.
Posudek: pevná tělesná kondice, hladká a lesklá srst, přátelská povaha, klidný výraz, vyrovnaný charakter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Výstava psů bez PP a voříšků Bohdalice - 12. června 2010

Na tuhle výstavu jsem byla celkem zvědavá, jestli bude probíhat tak jako minulý rok, ale hlavně jaké zde budou typy cen, typ rozhodčích a způsob organizace a to konkrétně jestli se zlepší nebo ne. Víceméně se zde nezměnilo skoro nic, organizace byla dobrá, ceny zůstaly při starém, což znamená, že první tři umístění ve skupině opět nedostali žádné medaile a tím pádem tu zde byly jen poháry, které se dávaly jen třem nejlepším psům u voříšků a psů bez PP. Rozhodčí tu byli celkem fajn, akorát mě u některých plemen připadalo, že jejich standard neviděli ani z dálky....

Na výstavě bylo celkem 10 výstavních skupin a my byli v deváté, takže jsme museli skoro celé dopoledne čekat na posouzení, které přišlo chvíli po poledni v tom největším vedru co může být. Aspoň že nám čas ubíhal rychleji ve společnosti Elišky a Artíka se kterými jsme se poprvé osobně setkali :). Ještě jednou vám děkujeme za milou společnost :))), a snad se na nějaké akci brzo uvidíme.
V kruhu nás mělo být pět, celkem tři labradoři a dva zlatí retrívři, ale dva nedorazili, takže složení naší skupiny bylo ze dvou labradorů a jednoho zlaťáka. Chester hezky stál v postoji i když ze sebe místy dělal houpacího koníčka a tak měl prohnutý záda, takže jsem mu musela neustále spravovat nohy, což bylo celkem unavující :-D. Docela mě štval v pohybu, jelikož se mu nechtělo běhat, ale to se dá pochopit, když bylo víc jak 30°C. Opět mě rozhodčí řekla, že má Chester zhubnout, což mě už začíná trochu štvát, jelikož opravdu nemůžu za to, že má mohutný hrudník, tak jak labrador má mít a kdyby si ho pořádně prohmatala, tak by zjistila, že žebra má perfektně hmatatelná. Kdyby Ches opravdu o to kilo a půl zhubl, tak by měl břicho propadlý jako ohař a jeho hrudník by v tomto poměru vypadal ještě mohutnější a to opravdu nechci.
Po posouzení všech tří psů začala vyhlašovat výsledky, celkově jsme skončili se známkou Výborná 2, první byla fenka zlatého retrívra. S výsledkem bych byla spokojená, kdyby paní rozhodčí svůj ortel neokomentovala, protože nám řekla, že kdybych Chestera neuměla předvést, tak bychom byli na třetím místě! Řekla, že se jí náš druhý soupeř líbí víc, protože má lepší stavbu těla a je celkově hezčí... no nevím nevím, ale podle mě teda standard labradora neviděla ani z dálky :-D. Sice nemůžu tvrdit, že Chester odpovídá standardu, vím, že má chyby a vím taky jaké, ale podle mě ten druhý pes odpovídal standardu míň jak Chester, co do kohoutkové výšky, klenutí hrudníku, nasazení ocasu a o tom, že by ocas labradora měl připomínat vydří u tohoto psa nemohla být ani řeč. Nejvíc mě dorazilo, když řekla, že Chester má malou jemnou a nevýraznou samčí hlavu :-D:-D:-D (ve víc jak polovině posudků z ostatních výstav máme napsáno pes mohuté samčí hlavy, takže mě tohle opravdu pobavilo). No nemůžu to zase takhle brát, je to přece jenom výstava, kde nejsou kvalifikovaní rozhodčí :). Zase máme o zkušenost víc a taky se nemůže Chester líbit každému.
Z výstavy jsme si teda přivezli jen posudek bez diplomu, kilo granulí a nějaké dárkové předměty, jako propisku atd. Ta medaile mě opravdu mrzí, jelikož stříbrnou ještě nemáme...
Ještě bych moc chtěla poděkovat druhému rozhodčímu, který posuzoval doprovodné akce, protože po odchodu z kruhu za mnou přišel a řekl mi, že jsem dneska měla jako jediná nejlepší předvedení psa na celé výstavě, což mě opravdu moc potěšilo :). Taky mi poradil, jak mám Chestera stavět líp do postoje, aby mu tolik nevynikalo to, že má trochu strmější pánevní končetiny a jak to mám zamaskovat :), i když tohle se teda moc zakrýt nedá :-P.
Příští rok sem pojedeme určitě znovu, teda pokud nám do toho nic nevleze a budu jen tiše doufat, že na příští ročník bude jiná rozhodčí :).
Foto, posudek a další info v sekci výstavy.

 

Výstava psů bez PP a voříšků - Šlapanice - 13. června 2010

Hned druhý den po výstavě v Bohdalicích jsme se vypravili na výstavu do Šlapanic u Brna. Výstava se konala na místním cvičáku a byla pro nás velkou neznámou, protože na téhle výstavě jsme byli letos poprvé. Hned po příjezdu jsme se zde setkali s naší kamarádkou Sabčou a jejími pitbuly Crazy a Kawasaki, kterému je teprve šest měsíců, ale už je z něho opravdu kus krásnýho psa! Utábořili jsme se u kruhu částečně na sluníčku a částečně ve stínu stromů. Chester byl opět ve své boudičce, kde bylo celkem příjemně i přesto, že na ni svítilo sluníčko, takže jsem s ní opravdu moooc spokojená :). Zanedlouho přišla na kukandu další naše známá - Terka s goldenkou Arven :). Ve společnosti Sabči a Terky jsme strávili opravdu pohodový den a doufám, že si to za 14 dní na další výstavě opět zopakujem :)!!!
A teď k samotnému posuzování. Co mě opravdu nemile překvapilo bylo to, že pejskům, kteří se neumístili pořadatelé nedali žádné sponzorské dary, jako například vzorky granulí atd. Další věc co mě opravdu zarazila byla ta, že opět vítězům skupin nedávali žádné medaile nebo poháry... a do třetice se zde nedělali závěrečky což je opravdu velká škoda! Ale i přes tyhle zápory měla výstava klady, hlavně mě potěšily paní rozhodčí, které pěkně komentovaly pejsky a spravedlivě je posuzovali. Posudky zde nebyly psány ručně, ale na počítači a byli následně zataveny do folie, takže posudku nemůže ublížit voda  ani hrubé zacházení!
V naší skupině velkých psů bez PP bylo celkem šest jedinců. Konkurence byla opravdu obrovská, protože zde byli krásní psi a minimálně tři nebo čtyři zkušení handleři. Mezi nimi byla i Sabča s Kawinkem :). Naštěstí nesvítilo sluníčko, takže pobyt v kruhu byl příjemnější. Na posouzení jsme šli z naší skupinky jako první. Rozhodčím se moc líbil soulad mezi mnou a Chesterem, chválily můj handling, což mě opravdu těší. Chesimu napsaly krásný posudek, takže se jim evidentně líbil. Po posouzení před rozhodčí jsme si ještě vyzkoušeli předvedení na bedně pro vítěze, což byla pro nás novinka a taky dost nezvyk, proto Chesterův postoj vypadá tak jak vypadá :-D, holt se mu rozjížděly nohy, protože stál na koberci, který nehorázně klouzal (ještě, že jsme po tom nemuseli běhat, to by bylo opravdu o hubu :-D). Po posouzení všech pejsků jsme běhali snad šest nebo sedum koleček a to jsem opravdu myslela, že vypustím duši! Po tomhle vyřadili z kruhu tři pejsky a zbylé tři, mezi kterými jsme byli i my si tu ještě nechali. Chvilku pejsky posoudili v postoji a pak jsme se museli dát opět do pohybu, kde jsme naběhali zase minimálně pět koleček. Poslední dvě jsem myslela, že mě klepne :-D. No budu muset začít trénovat, jelikož výmar má delší nohy jak labrador :-D.  Nakonec jsme se umístili na krásném druhém místě - Výborný 2! Což jsem opravdu nečekala, myslela jsem, že budeme třetí, protože naši soupeři byli opravdu moc krásní psi. Z výstavy jsme si odnášeli tři kila granulí, kalendář a další upomínkové předměty :).
Zanedlouho po naší skupině nastupovala skupina velkých fen bez PP, kde byla i Sabina s Crazy. Holky s přehledem z pěti fen tuhle třídu vyhrály!!! Holky ještě vám jednou moc gratulujeme!!! Potom jsme čekali na ostatní soutěže, kde se Sabina zúčastnila soutěže nejlepší pár psů s Crazy a Kawim. Bohužel se neumístili, tak snad příště :). Původně jsme chtěli vyzkoušet pár Crazy a Chester, ale to bohužel nešlo technicky, jelikož když jsem vedla já Crazy a Chesiho, tak Crazynka chtěla jít za paničkou a když vedla Sabina Crazy a Chestera, tak se Chester sekl a chtěl jít na druhou stranu za mnou - holt máme doma šílený závisláky na paničky :-D.
Byl to opravdu moc příjemně strávený den a doufám, že co nevidět si to holky zopakujem :). My s Chesterem si to zopakujem opravdu brzo, ptž tuhle sobotu jedem na výstavu do Zlína a druhej den jedu na intercanis do Brna, takže víkend opět celej zapráskanej psíma akcema - a tak to má být :-P
Foto posudek atd. v sekci výstavy