Výstava Polná - Výborná 1/13!!! - BIG! + Psí pokoj a další novinky

12.07.2010 16:53

Na internetu jsem našla moc hezké fotky z Kyjovské výstavy, takže sem přidávám odkaz, kde můžete shlédnout nás a i naši konkurenci v kruhu, která byla dost velká :).


 

Taky přidávám odkaz na fotoalbum od Milči, když jsme byli spolu s ní, Laurou a Chesterem na procházce, kterou jsme částečně pojaly i jako "mini lovecký výcvik", vyzkoušeli jsme jen vlečku srstnaté. A pak samozřejmě nesmělo chybět koupání v Hartlůvce :). Naše fotky najdete v předpředposlední aktualitce :)

 

Betyna narozeniny

Dnes 12. července má naše Betyna 13 let, je to už starší dáma i když pořád aktivní :). Oslavu jsme doma zatím nedělali, ale mám ji v plánu ještě tento týden, takže můžete očekávat článek a fotky :)

 

 Foto červen

Konečně jsem si udělala trošku pořádek ve složkách v počítači a vyhrabala jsem odtud fotky od půli do konce června z procházek. Myslím, že jsou celkem dost povedené. Jsou tu fotky z lesa, fotky jak se Chester válí v nechutném bahně, ale taky nějaké portrétovky s květinami, doufám, že se budou líbit :)

 

Výstava psů bez PP - Polná u Jihlavy - 11. července => Výborný 1 ze 13 psů!!! BIG!

V neděli ráno jsme se vydali na výstavu do Polné. Vůbec se mi sem nechtělo, protože místo obvyklých osmi skupin psů zde byly jenom čtyři, což znamenalo, že Velcí psi a feny bez PP budou dohromady v jedné skupině a tím pádem zdlouhavé posuzování v 35 °C vedrech.
Po příjezdu na místo jsme prošli přejímkou a dostali jsme místo obvyklých pamlsků od sponzorů 20% slevový kupón do zverimexu Zvěrokruh. K mé velké radosti budova u cvičáku vrhala blízko výstavního kruhu dost velký stín, takže jsme toho využili a utábořili se tam. Kolem desáté hodiny začalo posuzování psů v kruhu. Naše třída byla nejpočetnější, jak se dalo očekávat, bylo nás tu 13!!! Takovou konkurenci a velké množství psů jsem za našich čtrnáct výstav opravdu nezažila, takže jsem si byla téměř jistá, že odjedeme s prázdnou, protože v takové konkurenci nemáme šanci, ale potají jsem doufala, že se dostaneme do užšího výběru a budeme mít aspoň to páté místo. V naší skupině bylo celkem šest retrívrů, což je skoro polovina a z toho pět labradorů a jeden zlaťák, potom jeden dobrman, jeden irský setr, jedna argentinská doga, jeden ridgeback (Alfí s paničkou Dianou), jeden americký stafordširský teriér, jeden československý vlčák a jeden australský ovčák.Byla jsem nemile překvapená, protože se opět jako v Kyjově a minulý rok v Šaraticích nepsaly posudky, což mě připadá trošku divné, přece na normálních výstavách pro papíráky dostane posudek každý pes, tak trochu nechápu, proč na některých voříškiádách tohle ignorují, když se chtějí tolik přiblížit výstavám psů. Rozhodčí si každého pejska prohlédla, prohmatala a zapsala si své bodové hodnocení k sobě do notesu. Potom chtěla vidět všechny psy v pohybu, opět si k sobě zaznamenala jednotlivé body a poslala nás z kruhu pryč, což mně přišlo opravdu moc divné, protože jsem se s tímhle setkala poprvé.
Po kratičké pauze začala vyvolávat prvních pět psů, kteří se umístili v každé skupině. V kruhu zadala pořadí a pejskům se rozdaly ceny. Byla jsem opravdu zvědavá, jestli se do první pětky dostaneme. K mé velké radosti nás rozhodčí opět do kruhu zavolala a začala diktovat pořadí. Když zadala páté a čtvrté místo, tak jsem si říkala, že budeme určitě třetí a Chester bude mít další pohár do sbírky :). Jaké bylo pro mě překvapení, když zadala jako třetí místo argetninskou dogu a druhé místo čévéčko, což znamenalo jen jediné, že Chester vyhrál z 13 psů svoji kategorii!!!! Radost jsem měla obrovskou a samozřejmě ještě mám :), protože z takové konkurence být první je pro nás opravdu veliký úspěch! Vůbec jsem v to nedoufala a jak jde vidět, tak Chester se rozhodčím opravdu líbí, což mě těší. Jinak bych na některá vítězná místa dosadila úplně jiné psy, například ridgebacka Alfího, kterej je fakt kus psa nebo irského setra, ale tomu se nechtělo ukázat zuby a byl dost bázlivé povahy. Můj favorit byl černý labrador, který byl opravdu krásný a vypadal úplně jako papírový pes s krásnou hlavou, nádherným předhrudím a hlubokým hrudníkem a celkem dobrým úhlením zadních končetin, opravdu jsem se divila, že se do první pětky nedostal.
Do závěreček o BISe jsme šli s ostatními vítězi skupin. Chester se celou výstavu předváděl moc hezky a i v závěrečkách nezklamal :). Bohužel rozhodčí nás na první místo nedosadila z toho důvodu, že je to voříškiáda i když se jí Chester moc líbil. Řekla, že na voříškiádě by měl vyhrát voříšek a tak na první místo nedá labradora, ale fenku voříška. Z toho pro nás jasně vyplívá, že příště se na voříškiádu hlásit asi nebudem a počkáme si na Výstavu pro psy bez PP, kde by tím pádem voříšci v kruhu o BISe neměli šanci, protože je to přece Výstava pro psy bez PP :-D :-D :-D :-D. Né dělám si srandu, jen mě to přijde trochu na hlavu, že jsou upřednostňováni voříšci, jako kdyby psi bez PP byli něco míň a teď to neříkám z toho důvodu, že jsme nevyhráli, ale z toho důvodu, že by obě skupiny psů měli mít na vítězství stejnou šanci. A když už je to pro ně takové tabu, tak by se to mělo řešit tak, jako na výstavě v Hranicích, kde byli vyhlášeni první tři vítězové voříšků a první tři vítězové psů bez PP -> to mi připadá aspoň spravedlivé.
Za první místo jsme získali velký a nádherný pohár, jeden balíček pamlsků, diplom za první místo, tříměsíční předplatné časopisu Psí kusy (to je už naše třetí předplatné, takže jestli to tak půjde dál, tak si nebudu muset kupovat časopis minimálně rok, když je Chester tak šikovnej) a další poukázku do Zvěrokruhu, tentokrát na 300 kč. Takže jak to tak vypadá, tak půjdu nakupovat hračky pro malýho šediváka :)

Na Chestera jsem opravdu pyšná, protože ze čtrnácti výstav se ve skupině neumístil jen jednou, třikrát obsadil třetí místo ve skupině, dvakrát druhé místo ve skupině a osmkrát první místo ve skupině! Z toho třikrát uspěl v závěrečkách a to jednou s třetím místem a dvakrát s prvním místem a tak vyhrál celou výstavu :). Je to prostě můj krasavec a šikula šikovej :)

Foto, diplom a další údaje najdete v sekci výstavy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Psí pokoj

Minulý čtvrtek pokračovaly práce na psím pokoji. Už je celý kompletně obložený dřevem, jak zevnitř, tak zvenku. Teď už jen stačí přidat na vystouplé rohy kovové lišty, aby je pak šedivák neokousal a pak ještě přidělat dveře. Zanedlouho zde budeme dělat Safiře šplhadlo. Kmen a haluze už máme doma, teď stačí sehnat jen pár dalších maličkostí a můžeme začít stavět.
Začínám už pokoj taky pomalu vybavovat. Dneska jsem objednala Betyně nový pelíšek, který je omyvatelný a je z pevné tkaniny. Podobný pelíšek pořídím i Chesterovi a šedivákovi, který budou mít dohromady. Zatím jsem ho neobjednávala, nechám to až na později, protože není zrovna moc levný. Nesmím zapomenout taky na naši Safiru, které jsem toho objednala nejvíc :-P. A to konkrétně pelíšek, závěsný pelíšek neboli kočičí houpačku a plyšový tunel, který lze použít taky jako pelíšek. Takže jsem zvědavá, jak se jim jejich nová výbava bude líbit :)
Fotky na rajčeti...