Výstava Zlín - Výborný 3, Intercanis Brno, Info o shedifcovi a po dlouhatánské době prochajda s holkama z Lulče

25.06.2010 17:25

Výstava psů bez PP Zlín - 19. 6.

V sobotu ráno jsme se vydali na výstavu do Zlína. Při této příležitosti jsem vyzkoušela naši novou GPS navigaci a můžu vám říct, že takhle rozčílená za volantem jsem ještě nebyla!!! Šílená to věc tahle navigace :-D. Po lehkých útrapách naší cesty jsme dorazili na místo včas. To jsem netušila, že mě čeká menší šok v podobě zjištění, že Chesterův očkovací průkaz spolu s výstavní klipsou zůstal u mě v pokoji na stole... Myslela jsem, že mě z toho trefí a že jsme sem jeli 90 km zbytečně... Naštěstí to dobře dopadlo a my se přes přejímku dostali.
Počasí bylo celkem nic moc, byla zima a oteplilo se až v pravé poledne, kdy vysvitlo i sluníčko. Na této výstavě se posuzovalo podle skupin FCI, což znamená, že jsme byli v FCI VIII - retrívři, slídiči a vodní psi. Naše skupina se skládala ze čtyř retrívrů, z toho jednoho chesapeake bay retrívra, jednoho zlatého retrívra a dvou labradorských retrívrů. Po zhodnocení naší konkurence jsem si byla jistá, že první místo bude mít fenka česepíka, měla hezkou stavbu těla a připadala mi, že z naší skupiny se standardu plemene přiblížila co nejvíce. Zato naši dva konkurenti se podle mě v dosti značných bodech odkloňovali od standardu svého plemene... nebudu to tady rozebírat, kdo znáte standard GR a LR si z fotek uděláte obrázek sami.
Celkem mě zarazilo, že ostatní psi v naší skupině při posuzování seděli nebo leželi a nebyl po nich požadován postoj při psaní posudku. Opravdu to nechápu, vždyť tak nemůže rozhodčí psa objektivně posoudit. Také mě zarazilo, že se nekontrolovaly zuby psa a že si rozhodčí psa vůbec neprohmatala, to je podle mě základ posouzení a zjištění jak na tom opravdu pes je (nevím teda jestli to bylo u všech psů, ale u nás si rozhodčí Chestera jenom pohladila). Po individuálním posouzení jsme všichni běželi závěrečná dvě kolečka a nastalo vyhlašování vítězů. My jsme skončili na třetím místě, druhé místo černá fena labradora a první zlaťák. No jak to tak vypadá, tak naši skupinu vyhráli nejhubenější psi, tím pádem fenka česepíka se svojí stavbou těla neměla šanci. Bohužel je to mrzuté, že v dnešní době lidé neví jak vypadá standardní retrívr. Většinou když někdo potká například labradora s PP, který je výstavní šampion, tak si myslí, že je křížený s rotvajlerem, protože má mohutný hluboký hrudník a velikou krásně modelovanou hlavu s výrazným stopem. Nám se na cvičáku stalo něco podobného, taky si mysleli, že Chester je křížený s rotvajlerem, prej že má velkou hlavu i když já vím, že oproti výstavním psům s PP má hlavu jemnější a stop nemá tak výrazný jak bych si já přála.
Po vyhlášení vítězů naší skupiny jsem šla zpět k našemu výstavnímu krámku a začala jsem s taťkou pomalu balit věci. Mile mě překvapilo, že za námi přišla jedna paní, která mohla na Chesterovi oči nechat. Říkala, že je moc hezký a že jde vidět, že má rodiče s PP. Poradila mi trošku s Chesterovým handlingem v kruhu, za což jsem moc vděčná i když nevím, jestli její rady naplno využiju, protože jsem zvyklá už na svůj styl vystavování. Říkala taky, že retrívry hodně dlouhou dobu vystavovala a tak, že se opravdu diví, co skončilo za psy na stupních vítězů. Taky jsem velice ráda, že náš výstavní domeček budí ohlas a dost lidí se mě ptá, jak na výstavách tak i elektronicky, kde jsem ho koupila, takže zde přidávám odkaz. Jinak do domečku doporučuju koupit Dry Bed deku, protože je daleko odolnější, teplejší a nepropouští chlad, jako deka, která je v domečku, odkaz zde.
Z výstavy jsme si odvezli vzorky granulí, vzorky pamlsků, konzervu a plaketu. 
Fotky, posudek atd. najdete v sekci Výstavy

Jedno plus tahla výstava měla, taťkovi se konečně podařilo vyfotit celkem pěknou postojovou fotku, kterou najdete taky v sekci výstavy.


 

Jelikož se Chesterovi na výstavním poli celkem daří, tak jsem byla nucena upravit jeho tzv. "rodokmen", kde jsem doplnila jeho výsledky výstav za tento rok + jsem v něm změnila postojovou fotku. Na rodokmen se můžete podívat v Chesiho sekci a nebo zde, stačí kliknout na obrázek a rodokmen se zvětší.

 

Intercanis Brno 20. 6.

V neděli jsem se vypravila na Intercanis, kde jsem jela nakoupit pesanům sušené ouška, hrtany, žaludky a podobné nechutnosti :-P. V tento den se nevystavují žádná "moje plemena", takže jsem tady byla zhruba tak jednu hodinku a pak jela domů.

Z výstavy mám pár fotek, můžete se na ně podívat na rajčeti:

 

Info o shedifcovi a jeho velice šikovných rodičích :)

Výstava ve Velké Británii ve městě Bath květen 2010 (se zadáváním CC - u nás CACIB, tzn. čekatelství Výstavního šampiona)

V květnu se vydal Axel (Show Ch, Working Ch Sireva Minstergate Paganini JW) na výstavu se zadáváním CC. Axel si vedl opět moc dobře, vyhrál svoji třídu a poté se utkal s ostatními vítězi tříd o Nejlepšího psa a o titul CC. Opět potvrdil své kvality a odnášel si RCC, tzn. druhý nejlepší pes, u nás by to bylo asi res. CACIB. Titul CC si odnášel Ansona Gamekeeper At Arranz. Je celkem úsměvné, že je to naprosto stejná situace jako loni na Crufts, kde si také odnášel CC a Axel RCC :))) z 204 přihlášených výmarských ohařů krátkosrstých, což je opravdu úspěch!!!
Axel je prostě krasavec a už se nemůžu dočkat, až budu mít jeho potomka doma :). Jestli zdědí prcek aspoň z poloviny, takový kukuč jaký má Axel, tak to bude šedivec naprosto k sežrání :):-D

Intercanis Brno 19. 6. 2010

Přesně ve stejný den, kdy jsme byli na výstavě ve Zlíně, byla Gina (Multich. Interch. Eternal Vision At Sirius Nova "U") se svojí paničkou v Brně na Intercanisu. Gina si ze třídy šampionů odnášela V1, CAC a později res. CACIB. Titul CACIB, BOB a BIG2 si nakonec odnesla Ginina sestřička Eliška - Enchanted By Elita Sirius Nova. Holky si to na dnešní výstavě vyměnily :-D, na minulé národce v Brně se totiž rozhodčí rozhodoval mezi Eliškou a Ginou, které zadá NV. Minule dostala titul NV Gina, později BOB a BIG 1 :))), prostě holky ze Sirius Novy pořád září :).
Tímto CACem získaným na Intercanisu se Gina stala Grandchampionem České republiky!!!!
Na začátku června se konala výstava v Nitře na Slovensku, kde si Gina ze třídy šampionů odnášela res. CAC a později i res. CACIB :). Gina je prostě šikulka :) a jak píše její majitelka na svých stránkách, štěňátka můžou být na mamku právem pyšní, že stihla dokončit GCH CZ a SK a tím pádem budou mít i tyto tituly zapsané v rodokmenu :)

 

Gina hárá

Minulý týden ve čtvrtek 17. 6. začala Gina hárat!!!! Což znamená, že koncem tohoto týdne kolem 26. 6. pojede za Axelem na krytí do Anglie! Držte Gině všechny palce a tlapky ať krytí, březost a porod probíhá tak jak má. A jen doufám, že to nebude mít špatný konec jako minule.
Pokud se vše povede tak jak má, šediváci by se měli narodit na konci srpna a tím pádem na koci října by mohl být náš dlouho očekávaný shedifák konečně doma!!!!

 

Jelikož šedivcovy rodiče a prarodiče (konkrétně dědeček Sireva Drake - zjistila jsem totiž, že má zhruba o 10 CACů víc než jsem měla původně zaznamenaný v rodokmenu :-D ) nezahálejí a jejich rodokmeny se plní dalšími a dalšími tituly, tak jsem je do rodokmenu doplnila + u Sireva Drake jsem změnila postojovou fotku. Na výsledek se můžete podívat v sekci Výmaráček v podsekci Rodokmen a nebo zde (stačí kliknout na obrázek a rodokmen se zvětší)

 

 

Do sekce Chester - výstavy jsem přidala jedno fotoalbum z výstavy ve Šlapanicích. Foto je od pořadatelů :).

 

Procházka s holkama z Lulče 22. 6.

Po opravdu dlouhé době jsem se domluvila s Milčou na prochajdě. Pesani se neviděli zhruba půl roku... bránilo tomu počasí - v zimě celkem kruhé mrazy a haldy sněhu. Na jaře déšť, ale hlavně strášně moc učení a příprava k matuře.
S holkama jsme byli venku od půl třetí až do osmi do večera, takže jsme si procházku užili, ale strašně rychle nám to uteklo.
Nejdříve jsme se vydali na louku, která byla posečená a natáhly jsme pejsanům vlečku z králičí kůže. Já jsem tahala Lauře a Milča tahala Chesterovi, abychom zjistily, jestli psi jdou doopravdy po stopě zvěře a né po stopách svých páníčků. Ani jsme se nenadály a na louku přijel pán s traktorem a začal obracet seno, čímž Lauře uplně vlečku zničil :-/. Takže nám nezbývalo nic jiného než to, aby Chester vypracoval svoji vlečku, která byla zatím neporušená. Vlečku vypracováváme obvykle ještě na stopovačce, protože Chester má tendenci okolo stopy kroužit, takže ho vodítkem koriguju, aby šel tam kde má. Bohužel jsem si stopovačku zapomněla doma, tak jsem ho musela dát na normální vodítko. Musím Chestera moc pochválit, protože stopu zvládnul dokonale a myslím, že až ji budeme zkoušet příště tak ho vyšlu už bez vodítka :). Jak nám to šlo se můžete podívat v galerii z procházky.
Lauře jsem na jiném místě natáhla vlečku novou a zanedlouho ji Milča nasadila na nástřel a Lauris mohla začít pracovat. Je fakt moc šikovná, vlečku zvládá sama bez vodítka a jde krásně po stopě, holt Lauris v sobě lovce nezapře :).
Po lekci loveččiny jsme zkoušely nafotit postoje a taky pohyb, no moc se nám to nedařilo, tak snad příště :-P. Potom jsme se vydali k Hartlůvce, je to zatopený lom, kde se pesani rochní ve vodě :). S Chesterem jsem zkoušela vyslání do vody bez aportu a potom navádění a hledání ve vodě do směrů, což mu opravdu šlo!!! Jen ho ještě musím dostatečně doučit povel vpřed, protože ho ještě moc nechápe... teď jen stačí, abych vymyslela, jak mu povel pořádně vysvětlit a tím ho to naučit :-D. Musím ho moc pochválit, myslela jsem si totiž, že to bude pro něj v cizím prostředí těžší, hlavně v soustředění na mě, ale nezklamal a zvládl to na jedničku. S aportem z vody to bude horší, jelikož jako obvykle z vody vyleze, jde se oklepat a pak mi aport teprv přinese což je špatně, takže budem celý léto opět bojovat s předávkou aportu z vody :-D.
Po řádění ve vodě začali pesani řádit na souši. Začali se přetahovat o suk a málem s ním v tom zápalu vlezli až do vody :-D. Z přetahované mám i video, které najdete na konci této stránky :).
S Milčou jsme probraly zase plno věcí okolo pesanů, výcviku, výstav a výmaráků, ostatně jako obvykle :).
Prochajdu jsme si moc užili a těšíme se na další, ale hlavně na naše společné prázdninové pobyty :-P:-)