Novinky únor - výstavy - česko, slovensko, maďarsko, procházky a bohužel taky špatné zprávy :-(

28.02.2012 11:45

Betyna už není mezi námi :-(

Bohužel mám špatnou zprávu, 2. 2. nás opustila dlouholetá členka naší smečky - Betyna. Nechce se mi o tom moc rozepisovat, pořád jsem se s tím nesmířila :-(. Betyna byla v podstatě můj první pes, kterého mi taťka pořídil. Jako malá byla hodně hravá, všechny otravovala a byla taky pěkně vyčůraná :-D. Největší slabost měla pro jídlo, sežrala na co přišla :-). Posledních pár dní jsem věděla, že už tu dlouho nebude, nechtěla moc jíst, což je u ní fakt divný a byla celkově apatická. I tak se dožila krásného věku, na začátku léta by měla 15 let. Věřím, že se u nás měla dobře a s láskou na ni budeme vzpomínat.
Její složku jsem přesunula do sekce vzpomínáme.

 

Parádní bruslení na Kačáku s Raiem 2. 2.

Protože jsem se potřebovala po tomhle dni odreagovat, tak jsem se domluvila se Sabčou na naše dlouho plánované bruslení. Šli jsme k nám na Kačák, který máme pár minut cesty. Samozřejmě jsme vzali i psiska, která se málem přerazila jak řádila na ledu :-D. Led nebyl tak pěkný jak minulý rok, ale bruslit se na něm celkem dalo, takže jsme strávili cca 2 hodiny bruslením a pak úplně odpadly :-D. Na fotky se můžete mrknout na rajčeti.

 

Duo Cacib Brno - sobota 4. 2.

Na Duo Cacib jsem se moc těšila, hlavně z toho důvodu, že to bylo kousek a nemuseli jsme tak brzo vstávat. V sobotu měli výmaři kruh pro sebe, což se stává velmi zřídka. Bylo zde nahlášeno přes 60 jedinců, což už je taková menší klubovka. No co k tomu dodat, mé nadšení rychle opadlo po našem výsledku. Pan rozhodčí Nahodil mě teda dost zklamal a taky pěkně nas... V kruhu jsme byli dva, takže jsem počítala s CACem a nebo s rezervním, když jsme tak dobře dopadli v Trenčíně. Žádnej titul se nekonal, Tyler dostal sice V1, ale bez titulu a to prej proto, že je mírně bázlivé povahy.... ehm, nevim kde to teda vzal, jestli je mírně bázlivá povaha to, že sebou jednou cuknul, když se mu rozhodčí hrabal půl hodiny v tlamě... ale to mi přijde trochu uhozené, cukne skoro každý pes. Přišlo mně spíš, že mu ten titul zadat nechtěl a tak si vymýšlel kdejaký kraviny, aby mu ho prostě nezadal, protože v posudku v kostře, žádnou vadu vypsanou nemáme. Dost mě pak namíchlo, že později jak ve psech tak ve fenách tituly zadával i takovým jedincům, kterým se do tlamy díval snad na šestkrát a to nemluvím o tom, že někteří psi málem utekli z kruhu a po přiblížení rozhodčího se někteří krčili. Celkem mě to mrzelo, že jsme si to vybrali zrovna my, šli jsme totiž mezi prvníma, takže se asi snažil být hodně přísnej... Podle mě pak zmírnil, protože by musel vyházet víc jak polovinu psů z posuzování... Pokaždé nemůže být posvícení, ale řeknu vám, že tohle mě štve víc než VD...

Fotky a posudek v sekci výstavy 2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Duo Cacib Brno - neděle 5. 2.

Velké naděje jsem vkládala do nedělní výstavy. Posuzoval nás pan rozhodčí Piskay ze Slovenska o kterém vím, že je opravdu dobrý rozhodčí. Nastupovali jsme ve stejné sestavě jako v sobotu. Myslela jsem si že to máme v kapse, ale to jsem se teda hafo mýlila, protože Tyler se na mě, ale totálně vysral a dělal ze mě debila. Vypadalo to, jako kdyby nebyl v životě na výstavě. Když se mu chtěl rozhodčí podívat do huby, taky sebou cuknul, otočil se a chtěl zdrhnout z kruhu, to mě nehorázně rozhodilo, protože tohle v životě neudělal. Hned po tomhle jsme šli do pohybu, kterej podělal natolik, že se mu zvýraznily záda, který nemá ještě úplně pevný tak jak by měly být. Potom mě dorazil v postoji, kde pořád přešlapoval a nechtěl si nechat natáhnout zadní nohy, to jsem myslela, že mu fakt jednu vlepím. Takže samozřejmě vypadal jak kretén, tím pádem se to promítlo do posudku skrz úhlení zadních končetin a linii hřbetu v pohybu. Rozhodčí nám řekl, že se mu Tyler moc líbí, že je pes moc pěknej, má nádhernou hlavu, skvělý předhrudí a hrudník, akorát mu to prozatím kazí ta linie zad, dokud se nedodělá. Největší sranda je, že když běží normálně tak jak má a nemusím ho tahat jak tele na porážku, tak má hřbet normální, to moc dobře vím. Po tomhle jsem byla tak nasraná, že jsem myslela, že ho zaškrtim na místě! Když nezvládne na výstavě se předvést normálně, tak to jsem zvědavá co s ním budu dělat na zkouškách, už teď z toho mám noční můry. Tím pádem mu doma nastaly galeje, cvičili jsme skoro každej den, tak snad to pomůže. Takže tohle byla naše třetí výstava za tento rok v ČR, kdy Tyler dostal V1 bez titulu. ČR nám letos asi nepřeje a nebo je to tím Brnem? :-D Další výstavu máme naplánovanou do Budějek a pak asi až klubovku, takže doufám, že snad toho českýho šampiona letos vůbec rozjedeme.... Posudek opět v sekci výstavy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prochajda 8. 2.

Po delší době jsem vzala na prochajdu foťák, na výsledek se můžete podívat na rajčeti

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Bruslení na rybníku 9. 2.

Jelikož byla poslední dny opravdu velká zima tak jsme se s Evčou rozhodly zajít na rybník bruslit. Bohužel od minula trošku nasněžilo, takže byl na ledu mírný poprašek, tím pádem byla kvalita ledu otřesná. Ale i tak jsme si to užily :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NVP Budapešť - čtvrtek 16. 2.

Naše obvyklá výstavní sestava já a Tyler, Simča a Grey, Ivča a Cora jsme se vydali na výstavu do hlavního města Maďarska - Budapešti. Tentokrát jsem jela jen se Simčou, jelikož taťka musel být v práci. Grey byl v kufru a Tyler na sedadle, oba v kufru by být nemohli, jelikož by se nám po cestě asi pozabíjeli, takže Tyler si hověl hezky na sedadle. Na konci cesty jsem zjistila, že si z druhého sedadla, kde jsme měli naskládaný věci stáhl můj kabát a ležel na něm, takže jsem ho málem zaškrtila jelikož byl celý od chlupů (a to jsem ho asi před 14 dny donesla z čistírny). Korunu tomu nasadil, když se po cestě poblil, takže jsme měli o zábavu fakt postaráno! Naštěstí se nám vyhly sněhové kalamity a na místo jsme dorazili v pohodě. Jen teda organizace byla úděsná, posílali nás z jedné brány výstaviště do druhé, nikdo nic nevěděl a ještě se s nima domluvit, no to byla taky sranda.... Nakonec jsme parkovali ve vyhrazené garáži, která byla hned naproti naší haly, takže to bylo v pohodě.
Zastoupení výmarů bylo vesměs české, ze tří čtvrtin byli nahlášení výmaři z čr a ten zbytek z maďarska a polska. Ve čtvrtek nás posuzoval p. Sándor, kterého jsme měli už v Komárom, takže jsem byla celkem klidná. Tyler byl nahlášen poprvé v otevřené, kde mu rozhodčí po krátkém posouzení jednoho kolečka v pohybu, diagonále a postoji zadal titul CAC a tímto zahájil Šampiona Maďarska!!! Měla jsem obrovskou radost, že jsme tuhle smůlu prolomili a že Tyler zahájil svůj první dospělácký šampionát :-). Grey získal také CAC a taktéž zahájil šampiona, ségra Cora získala v mladých CAJC a dokončila Junioršampiona! Takže tenhle den byl pro Céčka de Donawitz hodně úspěšný!!!
Cca hodinku jsme se na výstavišti ještě zdrželi a potom jsme se jeli ubytovat. Večer jsme s holkama ještě oslavovaly úspěch našich šedivců a pomaličku se chystaly na další výstavní den :-).
Posudek a fotky v sekci výstavy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NVP Budapešť - pátek 17. 2.

Páteční den nezačínal vůbec dobře. Cestou na výstaviště jsme ztratili v dopravní zácpě Ivču, která jela před náma, odbočili jsme špatně takže jsme jeli úplně jinam. Navigace nechtěla naskočit, jelikož jsem ji nechala přes noc v autě, takže byla vymrzlá a ještě k tomu jsme neměli kábl, který máme nainstalovaný v našem autě přes palubní desku, takže nejde vydělat. Naštěstí jsem navigaci rozjela a dojeli jsme na místo. Jeli jsme do brány číslo 2, kde jsme parkovali předešlý den. Odtama nás zase vypakovali a hnali nás jinam. Po zaparkování, jsme se Simčou vzali věci a bez vstupáků šli na výstaviště, předešlý den nám je nikdo nekontroloval a nic po nás nechtěl. Samozřejmě, že při naší smůle nás nechtěli pustit, takže jsme nechali u přejímky věci a vydaly se zpět pro vstupáky a pro psy. Až jsme prošli přejímkou, tak jsme hledali naši halu a kruh, no řeknu vám prošli jsme se pěkně se všema věcma a se psama, kteří nevěděli co by nejdřív obechcali a kam by vlezli. Když jsme dorazili ke kruhu, tak byla všechna místa zabraná, naštěstí nám držela fleka Ivča, takže jsme se k ní ještě napasovali. Potom jsme se dozvěděli, že parkoviště na kterém jsme byli včera bylo pro VIP, takže fakt nechápu jaktože nás tam ve čtvrtek pustili - no prostě maďaři, co na to říct jinýho že? :-D.
Tentokrát bylo před náma kolem dvaceti psů a posuzování šlo velice rychle. Posuzovala rakouská rozhodčí Monika Blaha, která byla hafo přísná a posuzovala psy především v pohybu a dávala si hodně záležet na sbíhavost končetin, takže víc jak polovina psů odcházela z kruhu s VDčkem. To mě bylo jasný, že při smůle z dnešního dne, to bude VD jak vyšitý, jelikož pohyb není momentálně Tylerova silná stránka. Byly jsme nahlášení v mezitřídě, po příchodu do kruhu se rozhodčí s Tylerem pomazlila, ten se samozřejmě nenechal přemlouvat a hned využil příležitosti, stoupl si na zadní a předníma tlapkama se hezky opřel o rozhodčí aby ho mohla ještě líp podrbat :-D. No jo je to prostě mazel! Potom nás rozhodčí vyzvala k pohybu, oběhli jsme kolečko a pak diagonálu a než jsem stačila Tylera postavit tak mi podávala CAC kartičku! Překvapená jsem byla velice, po té salvě VDček!!! A radost byla fakt obrovská! Simča a Grey tady dostali CACe a ségra Cora opět CAJCe a tentokrát ještě JBOBa!!! Takže dva dny v Maďarsku maximálně úspěšné! Tím pádem zamíříme do Maďarska nejdřív příští rok v březnu na dokončení šampiona :-). Posudek a fotky opět ve výstavách

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šampion šampionů & Victory show Bratislava 18. 2.

A pokračujeme v naší výstavní šňůře. V sobotu ráno jsme se vypravili s taťkou do Bratislavy na šampiona šampionů. Za výmarské ohaře zde byla nahlášená ještě Ivča s naší ségrou Corou a Verča s Artíkem. V našem kruhu se nejdřív posuzovala FCI 6 a potom až FCI 7. Náš rozhodčí byl František Šimek, jeden z nejlepších rozhodčích na výmary. Zatím nás ještě nikdy neposuzoval, takže jsem byla zvědavá na jeho názor (několikrát jsem ho viděla posuzovat a řekla bych, že je celkem přísný).
Posuzování šlo celkem rychle, nepsaly se žádné posudky, jen rozhodčí divákům okomentoval kvality a nedostatky psa. Tyler se panu Šimkovi líbil, říkal, že má pěkně modelovanou samčí hlavu, výrazné předhrudí a hloubku hrudníku, líbil se mu i pohyb a v podstatě nám nic nevytkl. Zadal Tylerovi tyto tituly: Výborný 1, 2x CAC, Victory Junior Winner, Best of King Junior! Těmito CAC zahájil Tyler svůj druhý dospělácký šampionát :-)!!! Měla jsem velikou radost, že jsme tak parádně zakončili náš třídenní výstavní maraton :-).
Potom jsme čekali ještě do závěreček o Junior BIG, který posuzoval pan Stanovský. Bylo evidentně vidět, že nemá rád výmary a krátkosrsté ohaře, ani se na krátkosrstý ohaře nepodíval a hned je vypakoval z kruhu. Nechal si tam jen dlouhosrstý a hrubosrstý ohaře, trochu mě to mrzelo, ale co i tak to byl pro nás velice úspěšný den a tohle by byla pouze třešnička na dortu.
Mám velikou radost, že se nám náš třídenní výstavní maraton vydařil na jedničku. Za jeden týden Tyler zahájil dva dospělácké šampionáty a doufám, že bude pokračovat nadále ve stejném duchu :-).
Kartičky a diplomy opět v sekci výstavy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vrh D de Donawitz, aneb Tyler má další sourozence :-)

Ve středu 22. 2. se mamce Gině narodilo 8 štěňátek - 7 kluků a 1 holčička. Dva kluci jsou stále volní, v případě zájmu kontaktujte naši chovatelku. Na fotečky a informace o rodičích se můžete podívat na stránkách chovatelské stanice de Donawitz.

 

Prochajda s bráchou Greyem - únor

Po dlouhé době jsme šli na prochajdu se Simčou ve Zbýšově. Vyšlo nám hezké počasí, takže jsme si procházku náležitě užili.

 

Tyler 18 měsíců

Tak jako každý měsíc jsem doplnila Tylerovu růstovou tabulku. Fotky tentokrát nejsou, ale myslím, že budou stačit ty z procházek :-)